Голям автомобил, голям фейслифт: в началото на 2024 г. Mercedes ще пусне на пазара V-клас и едновременно с това ще освежи кемпера Marco Polo и лекотоварния вариант Vito.
Досега не е имало такова нещо: върху късия преден капак на предлагащия се в три различни дължини микробус V-клас има голяма звезда на Mercedes. Или поне ако изберете новата линия на оборудване Exklusive. Не е за всеки, но е представително.
С новото си поколение (от 2025), което е базирано на собствената платформа за електрически модели Van.EA, V-клас най-после ще се превърне в луксозен модел. Първата стъпка към това е актуалният фейслифт.
Сега радиаторната решетка при моделите с двигател с вътрешно задвижване изглежда по-самоуверено. Стандартната е мотив от звезди, при някои линии на оборудване осветени, има и хромирани украси. Версията Exklusive залага на класически напречни елементи, а електрическият вариант EQV – на затворена предница. Отзад има нови светлини, както и широк надпис Mercedes Benz под стъклото.
Новият волан ни е познат от други модели на марката
Отвътре има повече комфорт и усещане а ла лек автомобил: двата 12,3-инчови монитора за дигиталните уреди и инфотейнмънт системата са серийни, а новият волан с реагиращи на допир повърхности също ни е познат от други модели. За първи път V-клас се стартира чрез бутон. Има и екстри като отопление на волана, нова амбиентна светлина и най-новото поколение на MBUX-системата за управление с асистент за гласови команди.
Отвътре аналоговите уреди остават
За водачите на Vito все пак има някои ограничения: макар, че фейслифтът си личи по новата радиаторна решетка, тя е от черна пластмаса в базовия вариант. Отвътре уредите са аналогови, мо все пак има серийна MBUX – само че с по-малък, 10,3-инчов дисплей.
Както обикновено Vito се предлага в лекотоварна версия, със задна седалка и товарно пространство или с до девет места – благодарение на трети ред седалки. V-клас се предлага с до 8 места.
От фейслифта се възползва и кемперът Marco Polo
Кухненска клетка вместо седалки има в кемпера Marco Polo, който също се възползва от фейслифта. Тук има още две специални екстри: посредством приложение на смартфона или инфотейнмънт системата можете да управлявате светлините – това е особено полезно нощно време, за да не пречат светлините на другите кемпери наоколо.
Освен това се предлага и системата за кемпери MBAC (Mercedes-Benz Advanced Control), която например управлява покрива или температурата в хладилника, както и предлага нова функция за въздушното окачване: с натискане на бутон върху неравна настилка се регулира нивото, за да може Marco Polo да заема изправено положение.
Нещо, което липсва: цената. Относно задвижването от Mercedes също не дават информация – не се очакват обаче големи промени в сравнение с актуалния модел. В момента цената на Marco Polo стартира от около 150 000 лв.



