Ето колко опасни са автомобилите без еърбег

Олдтаймери и стари употребявани автомобили – около 900 000 коли в Германия не притежават животоспасяващите въздушни възглавници. Видеоклип показва колко опасни са тези машини при инцидент


26
сеп.
2017

Колко опасен е удар с автомобил без въздушна възглавница демонстрира наскоро катастрофата на класическо Porsche 911. В Германия има голям брой автомобили без еърбег – но те са само два процента от всички на пътя. Това обаче се равнява на 900 000 броя – при 45 милиона леки автомобила! Актуално видео демонстрира колко важни са въздушните възглавници при катастрофа. Докато в краштест главата на дъмито бива „хваната” от светкавично бързо надутата с въздух „торба”, без животоспасяващото приспособление манекенът се удря с пълна сила във волана и таблото. Не искате да си представяте същата ситуация с главата на човешко същество…

Контузии заради еърбега при неправилна позиция на седалката

ADAC напомня, че за да ви предпазва еърбегът оптимално, е нужно да настроите позицията на седалката по правилния начин. Облегалката трябва да бъде максимално изправена, а гърбът на шофьора – да не се отлепя от нея; разстоянието до еърбега на волана трябва да бъде между 25 и 30 см. Ако водачът се намира по-близо, го грозят сериозни травми в областта на гърдите, когато въздушната възглавница „гръмне”. Прекалено голямото разстояние също не е добро решение – който обича да „полягва” на седалката, рискува да получи тежки травми на врата.

Краштест на нов със стар автомобил

Стряскащи резултати за карането на коли без въздушни възглавници дава краштест, проведен в Мексико. При изпитанието са ударени седан Nissan Tsuru с техника от края на 80-те и аналогичен модел от наши дни. Когато изгледате клипа със симулираната катастрофа, направо ще ви настръхне косата. Енергията от удара смачква толкова сериозно произведения през 2015 Tsuru, че шофьорът не би имал никакъв шанс да оцелее. Дъмито се удря силно в таблото. Архаичната конструкция не разполага нито с модерна клетка за сигурност, нито с въздушни възглавници, нито с ABS. В “противника” от удара – друг Nissan, но с модерна техника, модел Versa, водачът се оказва много добре защитен благодарение на въздушни възглавници отстрани и във волана. Който иска да гледа още впечатляващи клипове с краштестове, ще ги намери в Youtube – например Chevrolet Bel Air от 1959 срещу Chevrolet Malibu от 2009.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >