2017
Европейските шофьори предпочитат да заложат по-скоро на дискретното. Това става ясно от доклада BASF European Color Report for Automotive 2016, който химическият гигант представи в края на март 2017 г. С 29% белият е най-популярен цвят, следван от черния с 19 и сивия с 18 процента. От изследването става ясно, че около 80 процента от продадените нови автомобили в Европа през 2016-а са с цветове, попадащи в т.нар. „нешарен спектър“. Същата тенденция разкриват и изнесените от Германската федерална служба за МПС-та КВА за изминалата година данни: 28 процента от регистрираните в Германия нови автомобили за 2016 г. са били сребристи или сиви, горе-долу същият брой (27,4%) – черни, и близо 20% – бели. Основната причина за избор на цвят е запазването на стойността при продажба на старо (основно при фирмени автопаркове) – колите с „неутрални“ цветове си намират нов собственик по-лесно.
От доклада става ясно още, че стремежът към индивидуализация се отразява и при боите – затова и се появявали все повече тонове на един цвят. Това е свързано и с увеличения интерес по отношение на специалните ефекти. Те подчертават формата на каросерията и характера на автомобила, разкриват изследователите. Водач по различни варианти е синьото с над 100 нюанса, при сивото са около 90. BASF European Color Report анализира статистическото разпределение на цветовете на колите в Европа на базата на данни за пазара.