Ето как се създават буталата

За да не поддадат буталата при атаката на високите температури, сол проправя пътя за охладителната течност


18
май
2017

8000 пъти нагоре-надолу

Буталата са истинските черноработници в двигателя. До 8000 пъти в минута те „бъхтят“ нагоре-надолу в цилиндъра, трябва да издържат на налягане до 200 бара и да се справят с тегло, равняващи се на 10 тона. Ето защо ние искахме да разберем как се произвеждат буталата, за да отговорят на тези свръизисквания – и за целта посетихме завода на Mahle в Ротвайл, Югозападна Германия.

Всичко започва с тези масивни алуминиеви слитъци – от тях се изливат буталата.

В индустриална пещ при температура 800 градуса се осъществява легирането на алуминиевите слитъци и другите съставни материали.

Първоначално във фабриката идва алуминий на слитъци. За разлика от производителя на джанти ATS, при който се доставя предварително легиран материал, компанията Mahle „забърква“ материала за частите си сама. Тя не ни показа какво точно се поставя в сплавта, но ние знаем, че за максимална устойчивост на износване се добавя силиций. Съставките на „микса“ се „забъркват“ в специална индустриална пещ, където при температура 800 градуса материалите преминават от твърдо в течно състояние, след което автомат за леене бива зареден с разтопената маса.

От пещта разтопеният метал изтича в автомат за леене.

Устойчивите на висока температура солени пръстени са направени от пресована готварска сол.

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >