2017
Една от топ темите при автомобилните ентусиасти напоследък са характеристиките и мощността на електродвигателите, които целят да заменят тези с вътрешно горене. Разговорът за разликите между двата типа обикновено се върти около въртящия момент и мощността. Както вероятно сте чели или дори опитали, електродвигателите осигуряват огромно количество въртящ момент веднага, докато бензиновите или дизелови двигатели се нуждаят от поне хиляда оборота в минута, за да осигуряват добра тяга.
Различията при представянето между електродвигателите и дизеловите двигатели, използвани в големите товарни автомобили, са още по-осезаеми. Влекачите имат огромни двигатели с огромен въртящ момент, но постигат оптимална мощност само при много тесен работен прозорец. Понякога пиковият въртящ момент идва само в рамките на няколко стотин оборота. Това означава, че камионите се нуждаят от трансмисии с огромен брой предавки.
Прототипът Portal на Toyota, който използва електрически мотор, с над 670 конски сили и въртящ момент от 1796 Нм, не се нуждае от предавки. Всъщност има само една – фиксираното предавателно число 15.5: 1 позволява да издържи над 36 тона при нормална скорост на движение по американските магистрали. И както се вижда от видеото, прототипът Portal от начален старт се справя идеално с над тон и половина. Както отбелязват от Car and Driver, по-бързото ускоряване може да доведе до по-малко задръствания в оживените градски райони, където огромните камиони могат да бъдат пречка. Камионът на Toyota се задвижва от електрически мотор, той разчита на водородна горивна клетка, за да запази сравнително малката си батерия заредена.