2018
AUTO BILD разгледа отвътре новия модел от компактния клас на баварците!
BMW показа в Париж седмото поколение на компактния си модел Серия 3 (G20). Хората от Мюнхен показаха първо седан версията, а комбито Touring (G21) ще се появи порез 2019 г. Делът на продажбите на модела за BMW е 20 процента.
Новата Серия 3 гордо показва своите „бъбреци“, които са оборудвани с аеродинамични клапи заради коефициентът на въздушно съпротивление от 0,23. Предният капак се затваря над фаровете и прави допълнителна извивка.
В профила впечатление прави извивката на Хофмайстер, подчертана с декоративен елемент. Надвесите на каросерията и пропорциите са типични за Серия 3.
В задницата личат изцяло новите задни светлини – с редуциран дизайн и светлинен подпис под формата на буквата L. Ауспуховите тръби пък са истински.
След премиерата си на автомобилния салон в Париж, моделът на баварците ще бъде на пазара на 19-ти март 2019 г. Засега от BMW не дават информация относно цената, но се очаква тя да бъде на нивото на предшественика.
Позицията на седене във вътрешното пространство е ниска, кокпитът е ориентиран към водача. На снимката виждате седалките M-Sport.
Материалите са висококачествени, а арматурното табло на Серия 3 е изчистено, но все пак по него има бутони.
Разбира се както при всички модели на BMW новооформеният лост на автоматичната трансмисия и iDrive-контролерът са разположени на централната конзола.
Предлаганото място е много добро – редакторът с ръст 1,95 метра се чувстваше удобно, като дори на задната седалка позицията на седене бе прилична.
Опционално новата Серия 3 ще се предлага с най-новото поколение на инфотейнмънт системата на BMW: също, както в X5, Серия 8 или Z4 на борда е Operating System 7.0. Така Серия 3 е технически оборудвана за Intelligent Personal Assistant.
За пазарния старт BMW ще предлага новата Серия 3 с пет моторизации: два бензинови мотора (320i със 184 к.с. и 330i с 258 к.с.). И двата двигателя са турбо, 4-цилиндрови. Трите дизелови варианта са следните: 318d (150 к.с.), 320d (190 к.с.) и нов редови 6-цилиндров агрегат в 330d. Последният разполага с 265 к.с.
Трансмисията при всички моторизации е 8-степенната автоматична на ZF 8HP. Механична скоростна кутия ще се предлага само за малкия дизел в 318d и в 320d. Опционално към пазарния старт за 320d ще се предлага и двойно задвижване (xDrive).
За 2019 е планирана и Plug-in-хибридна версия с изцяло електрически пробег от до 60 километра (330e iPerformance), както и M Performance-версия с 6-цилиндров бензинов мотор (M340i xDrive) и 374 к.с.
По-късно от Мюнхен ще пуснат и 318i с 3-цилиндров двигател (140 к.с.).