2019
С новата „единичка“ BMW ще атакува VW Golf. Защото от 2019 „баварецът“ вече няма да използва задно задвижване. Това ще спестява по 1500 лева на автомобил, ще осигури повече място в кокпита и ще „утъпче“ пътя на иновации като електрифицирана задна ос. Сега снимки на топверсията M135i на новия модел „изтекоха“ в BimmerFile.
На кадрите компактният модел е „щракнат“ в хале. Част от автомобила е леко завита, но предната и задната част се виждат идеално. Отпред Серия 1 е получила радиаторна решетка с големи бъбреци, които са ръбести – като при другите нови BMW-та. Рамките на „бъбреците“ при M135i са издържани в матиран алуминий. Вместо ламели спортната „единичка“ получава познатите от Z4 и M340i вложки в радиаторната решетка. Фаровете са получили познатия от Серия 8 светлинен подпис. При топмодела предната броня е получила големи въздухозаборници. Отзад новото BMW ще изглежда по-скосено. Следващата генерация на Серия 1 ще има тесни задни светлини, които „влизат“ навътре в задния капак. Бронята има въздухозаборници в задната част на калниците. Дифузьорът в контрастен цвят е обграден от две ауспухови тръби.
Актуалните двигатели ще останат в гамата – новото е, че те вече ще бъдат монтирани напречно, а не както досега надлъжно. Как ще подейства смяната на платформата върху управляемостта на Серия 1, можем да предполагаме от видяното при Х1 с предно задвижване. Със сигурност обаче мястото в интериора, особено на задните седалки, ще бъде увеличено.
В гамата от задвижвания на новото BMW Серия 1 най-силно впечатление прави новоразработеният четирицилиндров двигател. BMW M135i xDrive (среден разход на гориво: 7,1-6,8 л/ 100 км; СО2 емисии: 162-155 г/ км) се задвижва от най-мощния двигател на BMW Group с работен обем два литра и технология BMW TwinPower Turbo. Новият двигател развива 225 кВт (306 к.с.) и осигурява особено динамично задвижване с множеството си индивидуални технически решения като подсиления колянов вал, новите бутала и мотовилки, по-големия турбокомпресор, както и оптимизираните инжектори за гориво.