Ето го и малкия брат на T-Roc


29
дек.
2018

КОЙТО ЗАКЪСНЯВА, бива наказван от клиента. Досега клиентите си купуваха Peugeot 2008, Renault Captur или Seat Arona. Дълго време VW нямаше какво да предложи в сегмента на тези предпочитани малки модели с висока позиция на седене. Докато не се появи T-Roc, този модерен модел някъде между SUV и компактен. Но едва научили името на новия модел, клиентите на VW трябва да се запознаят и със следващия модел с име с T: T-Cross бе представен преди няколко седмици и ще бъде на пазара през април 2019 г.

Осите са само с 3 см по-раздалечени отколкото при по-малкия брат: T-Roc (на снимката) едва ли ще предлага повече място. А от по-голямата широчина не се усеща много. Затова пък има 19-цолови джанти като екстра

Няма ли обаче всички тези нови модели на Volkswagen да си крадат клиентите? Определено е напълно възможно – дори само гледайки размерите им. Новият T-Cross не държи дискретна дистанция, а с дължината си от 4,11 метра е само педя по-къс от T-Roc. А широчината? Или пък височината? Разликите са само в рамките на милиметри и клиентите определено ще се объркат. И ще бъдат насочени към „индивидуалния дизайн“ на двата модела: от една страна, по-големият T-Roc с по-високата странична линия и по-внушителните калници, а от друга T-Cross в стила на Tiguan XS с внушителна муцуна, високи прозорци и широка рефлекторна ивица в задницата. Трябва обаче да споменем, че и двата модела на VW са необичайно мускулести – искат да се правят на SUV-ове. При качването в T-Cross усещането е по-убедително, тъй като водачът сяда няколко сантиметра по-високо в сравнение с T-Roc, гледа напред над високия и широк преден капак и се радва на обзора. Новият модел има дори прилично задно стъкло. Кой казва, че модерните SUV-ове са оборудвани с малки амбразури отзад?

Отпред T-Cross крие най-добре гените си на Polo. Това се харесва не само на децата: задните стъкла се свалят докрай

Това усещане за простор а ла Сoupé ни очаква по-скоро в T-Roc. По-големият модел разполага с почти същото място, като единствено багажникът му (445 до 1290 литра) побира една чанта повече (385 до 1281 литра). Нека го кажем така: T-Cross е по-голямо Polo, а T-Roc – по-малък Golf. Така двата модела на VW се срещат в средата, което се отнася и до интериора: там цари пестелив барок от Волфсбург. Практичен, лесно управляващ се, всичко внимателно изработено. Пластмасата обаче принципно е твърда.

Типично за VW: прилична жабка и поставки във вратите, побиращи и големи бутилки

Дали по-приятните и по-меки материали са запазени само за по-големите и по-скъпи варианти? Или пък с новите SUV модели VW въвежда нещо като икономична класа? Грешката да пестиш от качество на изработка и материали бе направена от BMW при първите X1 и X3, но впоследствие бе коригирана. Иначе техниката на T-Cross е модерна – на едно ниво с тази на T-Roc. Серийно T-Cross е оборудван със стоманени 16-цолови джанти, с аудиосистема, регулираща се задна седалка и асистенти като система за разпознаване на пешеходци, за запазване на пътната лента и асистент за излизане от паркомясто.

Тестът с покупки: при товарене ще си спестите както цицини, така и болки в кръста

Следващата версия Life разполага с климатична инсталация, алуминиеви джанти или помощ при паркиране, а топмоделът Style – с LED фарове и спортни седалки. Тоест забравяме за поостарелите нива Trend- до Comfortline – T-Cross приема нивата на T-Roc. Освен основните версии клиентът може да избира и дизайнерски и R-пакети, като нашият фотомодел в цвят „Макена тюркоазено“ е с R-Line: с 18-цолови джанти в цвета на автомобила. По желание в интериора можете да разполагате с цветни декори, но все пак знайте, че навремето с такива експерименти Toyota RAV4 или Audi A1 удариха греда. Германските клиенти предпочитат сиво или черно в интериора.

T-Cross: По-високото Polo
Този кокпит е от асортимента на VW. Тук вентилационните дюзи са над превключвателите на климатика, иначе почти няма разлика спрямо T-Roc. На регулиращата се по дължина задна седалка ще седите с 6 см по-високо от първия ред.

T-Roc:
По-семплият Golf
Водачът седи малко по-ниско в сравнение с T-Cross, а превключвателите на климатика са разположени по-високо. Твърдата пластмаса би трябвало да бъде омекотена от VW при фейслифта. Задните прозорци са малко по-малки, а седалката е фиксирана. Няма много място за коленете и главите.

T-Roc е този, който се цели в цветната млада клиентела – там се предлага покрив в различен цвят, но екстрата е зачеркната от VW в по-малкия T-Cross. Докато при размерите и мястото двата модела са близки, при моторизациите по-големият е едно стъпало по-високо. Базовият T-Roc е с минимум 115 к.с. като дизелов или бензинов, като достига до 190 к.с. и предлага двойно задвижване за по-мощните си версии. Не, разбира се, за сериозен офроуд, но това е разбираемо с оглед на клиренса. T-Cross никога няма да се сдобие с 4Motion. Той е базиран на Polo и стартира с 95 к.с. като бензинов или дизелов вариант. За пазарния старт през април 2019 г. краят ще бъде вариант със 115 к.с., а в края на 2019 г. ще има и бензинов мотор със 150 к.с. Възможно е VW да пусне и моторизация с 200 к.с. като в Polo GTI. Напълно достатъчно при тези изгодни цени, както изглежда към момента: от 36 000 лв. – T-Roc (със 115 к.с.) струва в базовата си версия с около 5000 лв. повече. Може да се окаже, че си струва да се появиш със закъснение.

Своите гени от Polo моделът T-Cross успява да прикрие най-добре отпред

Извод

T-Cross иска да бъде практичният висок модел сред компактните автомобили на VW: също толкова просторен, сигурен и бърз като T-Roc, затова пък по-гъвкав и по-изгоден. За по-големия брат остава само ролята на по-елегантна алтернатива на Golf.

Още по темата