ЕС подкрепя екостратегията на Iveco за метанови камиони


22
май
2018

Новото предложение за регулация на Европейския парламент и Европейския съвет поставя много високи стандарти спрямо емисиите на CO2 за тежкотоварни автомобили и oпределя природния газ (по-добре познат у нас като метан) като достойна алтернатива на дизела. При двигателите на метан на практика почти не се отделят твърди частици, а нивата на азотни оксиди са значително по-ниски. От друга страна, автомобилите на метан отварят врати към използването на биометан – гориво от възобновяеми източници, което е ключ към намаляването на отделяния въглероден диоксид посредством генерирането на енергия от боклука. В момента Iveco е единственият производител, който разполага с пълна гама товарни модели на метан – от бусове до 50-тонни камиони, както и с автобуси. Предложение на ЕП поставя амбициозни цели, които трябва да бъдат постигнати двойно по-бързо, отколкото тези в предишните години. За тази цел се препоръчват някои иновативни решения, които вече са на пазара – и едно от тях именно метановото задвижване, при което Iveco е пионер.

Думата „дизел“ става все по-мръсна през последните години. Скандали с манипулации разтресоха цялата автомобилна индустрия – но фокусът на медийното внимание беше насочен предимно към леките автомобили, които така и така не са най-сериозните замърсители. Много по-сериозно внимание заслужава екологията в товарния сектор. За Iveco, който от близо 20 години разработва двигатели, работещи на природен газ, ситуацията обаче се оказва благоприятна да наложи алтернативното гориво. Италианците лансираха наскоро новия си модел Stralis NP, който разчита изцяло на задвижване с метан – решение, което в краткосрочен план изглежда далеч по-приложимо от електрическия Semi на Tesla, дебютирал в средата на ноември. Когато клиентите изберат конфигурация на машината с най-големите резервоари и ги заредят догоре с LNG (Liquified Natural Gas), камионът може да измине до 1600 км (по заводски данни) – без нужда от филтър за твърди частици и без сложна система за впръскване на AdBlue.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >