AUTO BILD България / Есенна любов: Mercedes 280 SL „Пагода“

Есенна любов: Mercedes 280 SL „Пагода“

Една есенна разходка по пъстрите есенни междуградски пътища с последната „Пагода“


11
окт.
2017

Лятото отмина – през деня слънцето все още пече силно, но първите листа вече пожълтяха и сутрин е доста студено. Въпреки това надали има по-добро време за една разходка с последната произведена „Пагода“.

Да се кара кабриолет през лятото е скучно – при това много скучно. Всички са отворили гюруците, а слънцето пече безмилостно и понякога ви става толкова горещо, че ви се иска да го затворите, но пък всички ще ви се смеят. Но това не може да се случи в началото на есента. Повечето кабриолети вече са зазимени под меки покривала в тъмните гаражи и чакат следващата пролет, за да потеглят отново по пътищата. А до тогава сякаш има цяла вечност. Истинските почитатели на кабриолетите шофират целогодишно с отворен покрив и за тях пъстрата есен е един от най-красивите сезони на годината. Има множество подходящи за тази цел автомобили, но едва ли има друг, който да е толкова вълнуващ като Mercedes „Пагода“ – онзи Mercedes SL, който наследи едновременно Mercedes 190 SL и 300 SL. Моделът получи „прякора“ си заради характерната вдлъбната (и патентована) форма на опционалния твърд покрив, който наподобява покривите на храмовете в Азия.

Дизайнът е по-скоро делови и сдържан, със сполучливи пропорции, без характерни акценти.  Колкото пъти видите W 113 – той въздейства по-скоро като красива жена, отколкото като елегантен мъж. Отпред силно впечатление правят огромните фарове с интегрирани фарове за мъгла и мигачи от двете страни на широката радиаторна решетка, докато миниатюрните задни светлини придават филигранна и почти чуплива визия на задната част.

Но бихме проявили голямо неуважение, ако наречем този автомобил просто Mercedes 280 SL или добавим безчувственото означение W 113. Този конкретен автомобил не е просто някоя „Пагода“. Това е последната произведена „Пагода“ изобщо; слязла от поточната линия на 15 март 1971 година. А за една есенна разходка едва ли може да има по-подходящ цвят от „пясъчно-бежов металик“ с код 467. В интериора не ни посреща оцветена животинска кожа, а далеч не толкова популярният MB-Tex – изкуствена кожа, която поне с цвета си Cognac (код 140) се вписва перфектно в есенната картина. Последната от всички „Пагоди“ е истинско шоу дори и по пътищата на Германия. Първоначално откритата хубавица, също както голяма част от произведените близо 49 000 екземпляра, е заминала за слънчевите щати на САЩ. В списъка с допълнително оборудване са отбелязани не само скъпи опции като единични седалки отпред, твърд покрив, севроуправление, топлоизолиращо остъкляване и гуми с бели кантове, но и опции с кодове като 491 (изпълнение за САЩ) или 515 (Radio Europa USA).

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >

Бюлетин