Електрошок! BMW i3 в криза


14
авг.
2020

ДОСТА ГАДНО ЧУВСТВО изпита онлайн редакторът на AUTO BILD Олаф Лайхерт на 18 януари, когато сутринта възнамерява да тръгне към редакцията. „Грешка в задвижването“, съобщава i3 от продължителния ни тест, „потърсете сервиз“. Отдолу за щастие пише „възможно е да продължите да се движите“. С което стартира една десетседмична криза за електрическото BMW. А за нас? Също! Тъй като разходите щяха да надхвърлят 8000 лева, бе необходима дискусия. За повредения кабел, за труд и някои други дейности, за ново предно стъкло. Плановете бяха от ремонтиране през продажба до разглобяване. Между Мюнхен (BMW), Хамбург (редакция и филиал на BMW), както и Берлин (застрахователно дружество) телефоните прегряха. Защо е замесена и застраховката?

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОБЯВИ ЗА УПОТРЕБЯВАНИ BMW i3 В НАШАТА ОНЛАЙН БОРСА

Инженерите на BMW бяха установили прегризан от белка кабел – щета, покриваща се от каско застраховката. Застрахователят обаче не е доволен, когато щетата е на стойност поне 4000 лева – изпратиха вещо лице, което не откри следи от зъбите на белката. Напротив – по неговото мнение се касаеше за умора на материала. За късмет на нашия електромобил (цена като нов през 2014 г. над 90 000 лева!) се включи шефът на филиала в Хамбург и пое нещата в свои ръце. Радостното решение в полза на i3 – поделени разходи между BMW и AUTO BILD.

Проверка след 100 000 км. Повредена е само тапицерията на волана. Налага се и смяна на спирачните дискове и накладки. Иначе всичко е окей

Дойде ред на колегите от контролинга от двете страни – кризата бе преодоляна. От началото на април нашето i3 отново жужи в района на Хамбург. Пробегът в момента е 117 796 км, електрониката е подменена, иначе всичко е постарому. Батерията (капацитет от 84% след 100 000 км) продължава да си върши работата, а 2-цилиндровият мотор ще продължава да ни спасява от оставане на пътя. Дано кабелите да издържат.

1. Повреденият високоволтов кабел е заменен. Струва около 1200 лева. През голям брой такива отвори във външната изолация на кабела е проникнала влага.
2. По контактните езичета на масата на управляващата електроника има обгорели участъци.
3. Целият блок на управлението на електрическото задвижване е пострадал сериозно и затова също е изцяло подменен

ИЗВОД

Накрая всичко се оправи. За малко да извадим от употреба иначе надеждното BMW i3 заради повреда на кабел. Въпреки това е скандално! Как такива дреболии може да извадят електромобилите от строя?

Благодарение на удължителя на пробега i3 позволява разходки до Балтийско море. Самата батерия вече не може да издържи такива разстояния

TEХНИЧЕСКИ ДАННИ

Двигател eл. двигател + 2-цил. • Работен обем 647 см3 • Акумулатор литиево-йонен, 22 кВтч/60 Aч • Макс. мощност 125 кВт (170 к.с.) • Макс. въртящ момент 250 Нм • Задвижване задно/едностепенна трансмисия • Тегло (празен) 1399 кг • Полезен товар 331 кг Багажник 260–1100 л • Макс. скорост 150 км/ч • Разход 13,5 кВтч/0,6 л А95Н (EU-Mix) • Емисии CO2 13 г/км

Още по темата