Rimac Concept One или Bugatti Veyron: eлектромобил срещу кола с 16-цилиндров мотор

2 автомобила, 2089 к.с.: Rimac Concept One срещу Bugatti Veyron

1304
2017

СЛЪНЦЕТО ГРЕЕ, но в Хърватия е ледено студено; пет градуса под нулата. „Условията не са оптимални“, промърморва Мирослав Зърничевич и поглежда към гумите на своя Concept One. Зърничевич е шеф на тест пилотите във фирма Automobili, производителя на суперспортния автомобил, за който мечтаят стартъпи в Китай и в Силициевата долина.

„Няма значение, нали се отнася и за двата автомобила“, казва Миро, качва се в колата, отива до старта и се нарежда до Bugatti Veyron. Пред двата автомобила: 402 метра асфалтова права плюс зона за спиране. Всичко за надпреварата между двата гиганта е готово.

Едно от четирите 20-цолови колела на Rimac, които благодарение на системата Torque-Vectoring притежават оптимално сцепление

Това ще бъде дуел между две системи и битка между два свята. От една страна, електрическото задвижване на модел с четири мотора, чиято обща мощност е 1088 к.с. От друга страна, имаме чудовището на тема мощност от концерна на VW с работен обем от 8 литра, разпределени в 16 цилиндъра на W-образен принцип, четири турбини, 1001 к.с.

Нещо много по-важно в тази надпревара на ускорението: Rimac разполага с 1600 Нм въртящ момент от място, а Bugatti при 2200 оборота с 1250 Нм. Фактът, че Veyron вдига над 400 км/ч (Rimac: до 355 км/ч), не може да бъде предимство на тази кратка отсечка.

Бързи и тежки: Rimac тежи (заради голямата батерия) 1950 килограма, а теглото на Bugatti Veyron е 1890 кг

И двата автомобила с двойно задвижване стартират с контрол на сцеплението. Хърватският спортист, който на тази дистанция вече е побеждавал Tesla Model S и LaFerrari, е оборудван със специален спортен диференциал: 100 пъти на секунда въртящият момент към всяко колело бива така променян, че е налице най-доброто сцепление. Така след старта Rimac се откъсва от Bugatti. Въпреки това успехът на електрическия автомобил е минимален.

 

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин