Електромобил за 16 000 лв. с технология на Xiaomi


3
дек.
2020

Смартфони, преносими компютри, прахосмукачки роботи: Xiaomi напредва с бързи темпове. Като третия по големина производител на смартфони в света, китайската технологична групировка дори изпревари Apple през октомври 2020 г. Но дали сега гигантът, основан през 2010 г., ще прави и  електромобил за китайския пазар?

Категорично отговаряме: не! Макар че в момента из Мрежата циркулират няколко статии за „електрическия автомобил от Xiaomi“, това определени не е съвсем вярно. Става дума за Baojun E300, напълно електрически миниавтомобил за китайския пазар. Въпреки че Xiaomi участва в E300, компанията Baojun е съвместно предприятие между General Motors и двете китайски марки SAIC Motor и Wuling.

E300 Plus е дори четириместен

Китайските клиенти могат да избират между дву- или триместния Baojun E300 и E300 Plus, пълноценен четириместен модел. С дължина 2625 милиметра, E300 е по-къс от актуалния Smart fortwo. По-големият E300 Plus се простира на 2894 милиметра, но също така трябва да може да превозва четирима души. Модерният дизайн е интелигентно замислен, тъй като черната контрастираща горна част на каросерията гарантира, че машина не изглеждат толкова високи, колкото са в действителност – с поне 1647 милиметра. От друга страна, малките 13-цолови джанти изглеждат доста смешно.

В 4-местния E300 Plus няма багажник – но задните седалки се сгъват при нужда от пространство за товари.

Пробег до 305 километра

И двата модела се задвижват от електрически мотор, поставен на задния мост с 40 кВт (54 к.с.) и максимален въртящ момент от 150 Нм. Максималната скорост на Baojun е максимум 100 км/ч, но в случая много по-важен е пробегът – китайците обещават до 305 километра по цикъла NEDC. Освен това производителят обещава, че батерията трябва да се зарежда напълно само за един час благодарение на функцията за бързо зареждане DC. Освен това Baojun е изненадващо добре оборудван за малка кола: ESP, ABS и две въздушни възглавници са стандартни. В най-добрата версия също са на разположение адаптивен круиз контрол, асистент за аварийно спиране, алармена система, асистент за паркиране и камери.

При Е300 клиентите могат да избират измежду пет цвята. Горната част на пластмасовата каросерия е винаги черна.

Xiaomi допринася за свързаността

За да оборудва E300 с топсвързаност, Baojun използва помощта на технологичния гигант Xiaomi. Точно пред водача има екран, от който могат да се управляват всички функции на автомобила. В централната конзола няма втори дисплей. Въпреки това E300 разчита на максимално добра свързаност. Благодарение на ноу-хау на Xiaomi, важни функции като гласов контрол, навигация в реално време и много други са на борда. Също така трябва да е възможно да интегрирате E300 във вашата лична екосистема на Xiaomi („Mi Smart Home“). По този начин автомобилът и домът могат да комуникират помежду си и например да включват осветлението веднага щом колата се приближи.

Цялата необходима информация е изнесена непосредствено в зрителното поле на водача. В централната конзола няма екран.

Малко по-скъп от Renault Twizy

За съжаление, за момента не се планира Baojun E300/E300 Plus да бъдат предлагани в Европа. Малкият електромобил с компактните си размери и пробег над 300 километра е идеален за градския трафик. Освен това е невероятно евтина: с базова цена, еквивалент на 16 000 лева (64 800 китайски юана) за E300 и 16 600 лева (69 800 китайски юана) за E300 Plus, електромобилът е малко по-скъп от Renault Twizy – но предлага не само повече пространство и по-богато оборудване, но и тройно по-голям пробег!

Още по темата

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >