Електромобилите Volkswagen ID.3 и ID.4 се ъпдейтват като смартфони


8
юли
2021

През 2020 в лицето на ID.3 Volkswagen представи първия си автомобил, проектиран от самото начало да бъде електрически. При този модел компанията тръгна по различен път и освен на редуцирано управление в кокпита заложи и на максимална дигитализация. Благодарение на MIB3 автомобилът разполага с пълна свързаност и винаги е онлайн. При лансирането на пазара обаче някои от функциите на инфотейнмънт системата все още не бяха достъпни, а системата работеше по-тромаво, отколкото при конкуренцията. Междувременно хората от Волфсбург отстраниха тези недостатъци, а за по-ранните модели беше направен ъпдейт в сервиза – но не безжично, а по стария начин. Това се променя с новата версия на софтуера – която е първият Over-the-Air-Update (OTA) за ID.3 и ID.4.

Как става?

Посредством безжична връзка новият софтуер директно се инсталира в колата. В инфотейнмънт системата шофьорът получава информация за предстояща актуализация. Собствениците на Volkswagen трябва само да натиснат съответния бутон за съгласие – точно като при смартфона. За другото автомобилът ще се погрижи сам. Важно е той да не бъде стартиран, докато инсталацията трае, да има връзка с мобилната мрежа и батерията да бъде заредена поне на 50 процента. След няколко минути (в зависимост от размера на съответния ъпдейт) отново ще можете да шофирате автомобила. Когато инсталацията е приключена, от екрана на инфотейнмънт системата водачът получава информация за новостите при версията.

Защо ъпдейтът не може да се инсталира, докато автомобилът се движи?

Volkswagen посочва сигурността като основна причина. Клаус Целмер, директор по продажбите, обяснява: „Да правиш ъпдейт на смартфона и на автомобила са коренно различни неща. Ако при телефона нещо в актуализацията се обърка, в най-лошия случай няма да можете да телефонирате. А при автомобила нямате право на грешки – все пак той трябва да спира, завива и мига перфектно.“

Какви са предимствата на техниката?

Преди автомобилът беше затворена система. Щом той напуснеше завода, производителят можеше да променя нещо само с намеси в сервиза. Посредством OTA-ъпдейти „автомобилът постоянно еволюира сам, като софтуерът е винаги най-актуалната версия“, разкрива шефът по разработките във Volkswagen Томас Улбрих. Така автомобилът може да бъде оптимизиран постоянно – и връзката с клиентите и тяхната удовлетвореност ще бъдат повишрени. Освен това новата технология спестява време, което клиентите биха загубили за посещение в сервиза.

Още по темата