2024
Електрификацията вече е доста напреднала, особено в сферата на мобилността. Бош е водещ доставчик по цялата верига на стойността на електрическата мобилност – от чипове, електрически оси и електромотори до технологии за батерии, зарядни станции в комбинация с пълна гама услуги. Автоматизираното зареждане – иновация, която компанията представя на CES, спечели наградата за иновации на CES 2024 от Асоциацията за потребителски технологии (CTA). В паркингите с автоматизирана система за паркиране електрическите автомобили, оборудвани с новата технология, могат да се придвижат сами до свободно място за паркиране, оборудвано със зарядна станция. С едно натискане на бутона на смартфона робот зарежда батерията без човешка намеса. След като зареждането приключи, превозното средство маневрира безпилотно към друго място за паркиране, освобождавайки зарядната станция за следващата кола. „Уникалната комбинация от автоматизирано зареждане и автоматизирано паркиране превръща Бош в пазарен лидер“, каза Рюкерт и добави: „Всяка стъпка към по-голям комфорт в електромобилността увеличава не само нейната привлекателност, но и приемането й.“

Това е още една причина, поради която Бош се фокусира върху иновативния полупроводников материал силициев карбид (SiC) – ключов компонент за електрифицираната мобилност. Разпространението на електрическата мобилност в световен мащаб води до огромно търсене на тези специални полупроводници. Използвайки изключително сложни процеси, разработени от компанията, Бош произвежда SiC чипове в завода си в Ройтлинген, Германия, от 2021, а в момента инвестира над 1,5 милиарда долара в нов завод за чипове в Роузвил, Калифорния.
Този ход ще укрепи международната мрежа за производство на полупроводници на компанията. Целта е производството на първите SiC чипове в САЩ да стартира до 2026. Така броят на произведените чипове от Бош ще нарасне десетократно през следващите години. SiC чиповете увеличават пробега на електромобилите и правят зареждането им по-ефективно, тъй като енергийните им загуби са до 50% по-ниски. Те дават възможност на автомобила да стигне по-далеч с едно зареждане на батерията – средно пробегът с тях е до 6% по-голям, отколкото с чиповете на базата на силиций.