2018
Mercedes обновява E-клас – актуалното поколение на модела е на пазара от април 2016 и сега ще бъде модернизирано в техническо отношение. Освежената версия ще бъде при дилърите от юни 2018. Наред с нови двигатели при Е-клас ще намерят приложение и някои асистиращи системи от S-клас. Всички изпълнения ще използват активния темпомат със следене на дистанцията DISTRONIC, както и асистент в кормилното управление. С помощта на картов материал от навигацията системите ще могат автоматично да намаляват скоростта при наличие на опасни завои или кръгови движения. За да бъде управлението още по-просто и водачът да бъде облекчен, Е-клас получава воланa от нова генерация на Mercedes-Benz, с който DISTRONIC ще може да бъде управляван директно от волана.
E 53 4Matic+ заменя E 43
Новост в гамата е версията E 53 4MATIC+ (на мястото на досегашната Е 43 с 4х4) с 6-цилиндров редови двигател. Този 3-литров турбоагрегат с 435 „коня“ вече ни е познат от новия CLS. Благодарение и на електрическо турбо въртящият момент достига 520 Нм. Освен това автомобилът разполага с EQ Boost стартер-генератор, който за кратко може да „добави“ 22 к.с. и 250 Нм. Същевременно стартер-генераторът запазва енергия в 48-волтовата бордна мрежа. За предаването на мощността се грижи 9-степенна трансмисия Speedshift с два съединителя, която прехвърля въртящ момент към четирите колела. Така Е 53 „спринтира“ от 0 до 100 км/ч за 4,5 сек. С опционалния AMG Driver’s Package ограничението на скоростта бива вдигнато от 250 на 270 км/ч. Визуално Е 53 се разпознава по двата Powerdomes на капака на двигателя и по кръглите ауспухови бленди. Цените за Германия ще стартират от 79 248 евро за седана и от 82 039 евро – за Т-модел.
Новият E 400 d и E 300 d разширяват дизеловата гама
Дизеловата топмодификация E 400 d 4 Matic сега получава нов мотор. Редовият „шестак“ генерира 340 к.с. и разполага със системата за променливо газоразпределение CAMTRONIC. E 400 d ускорява със своите 700 Нм само за 4,9 (респ. 5,1 сек) от 0 до 100 км/ч и още днес отговаря на нормата за вредни емисии Евро 6d. Нов е и двигателят при E 300 d: 4-цилиндровата машина постига 245 к.с. и 500 Нм. Те са достатъчни за максимална скорост 250 км/ч и за „спринт“ 0-100 само за 6,2 сек.
Новост е и оптичният пакет „SportStyle“. Той се разпознава по хромирания елементи на предната броня и плакета върху предните калници. С това оборудване Е-клас идва серийно със 17-цолови джанти. След фейслифта клиентите на модела разполагат също с повече възможности за индивидуализация, както и с достъп до повече модели джанти.