2023
Китайският производител на електромобили Nio пуска в Европа първото си комби от среден клас.
Nio пуска на пазара първото си комби от среден клас с електрическо задвижване! На базата на познатия ни Nio ET5 в края на 2023 г. ще се появи Nio ET5 Touring: комби-вариантът. Така китайският производител е с едни гърди пред европейските си конкуренти.
Цена: без надценка за комби при ET5 Touring
Базовата цена на ET5 Touring е 95 000 лв. (за Германия) – при Nio трябва да си купите допълнително и батерията (24 000 лв.) или да я наемете под наем (325 лв. месечно в Германия). Ако си поръчате ET5 Touring от август 2023, първите автомобили ще бъдат доставени в края на 2023 г.
Спортно комби от среден клас
По отношение на дизайна, комбито на Nio се ориентира по Taycan Sport Turismo – поне що се касае до задницата, с тясната, преминаваща по цялата широчина светлинна ивица.
За комби варианта на ET5 от Nio са поставили четвърта колона на покрива и са променили задницата – останалата част от каросерията съответства на тази на седана. Размерите:
• дължина: 4790 мм
• широчина: 2178 мм (със странични огледала)
• височина: 1499 мм
• междуосие: 2888 мм
Както е подобаващо за едно комби, Nio ET5 Touring разполага с дъги на покрива, като върху багажника отгоре можете да натоварите до 75 кг. С опционалния теглич ET5 Touring може да тегли до 1400 кг.
Практични екстри в багажника на ET5
Когато отворите електрическия капак, ще разполагате с вместимост от 492 литра на багажното отделение. Ако сгънете и задната седалка (40/20/40), вместимостта нараства на 1300 литра.
За не бъде ET5 Touring само едно шикозно комби, а и практичен автомобил, разполагате със сериен двоен под на багажника. Вдясно и вляво има две нищи за предмети.
Осветлението на багажника се сваля и може да се ползва като фенер, който има и червена мигаща светлина. В капака на багажника има две куки, на които могат да се закачат закачалки.
Панорамен покрив и прилично място
Вътрешното пространство на ET5 Touring съответства на това на седана. Изключение: отзад за главите на пасажерите има повече място заради комби-каросерията. Принципно позицията на седене в ET5 е леко повдигната – заради батерията в пода на автомобила. Това води до липса на място за главите на по-високите пасажери (като редактора на AUTO BILD Петер Фишер).
Стигащият доста назад панорамен покрив осигурява усещане за простор, а пространството за краката отзад е доста добро. Единствено ъгълът на коленете е малко остър.