Електрическо задвижване вместо V8 за легендата AC Cobra

1609
2020

Осем- или четирицилиндров? Повечето купувачи със сигурност биха избрали осемцилиндровия aгрегат. Ами ако става въпрос за ново издание на култов автомобил и нямате възможност за избор? AC Cars прави „римейк“ на култовия роудстър Cobra в две версии. 58 години след „оригиналната“ Cobra – но без V8.

Малко британска и американска автомобилна история

В средата на 50-те години в пазара на автомобили от ограничени серии става все по-конкурентен. Производството само на малък брой двигатели стана нерентабилно и британският производител на автомобили AC Cars е на ръба на закриването. Американската легенда в моторспорта Карол Шелби предлага на британците да направят нов високооборотен 4,3-литров V8 от Ford. Ражда се AC (по-късно Shelby) Cobra.

Електродвигател или четирицилиндров бензинов агрегат?

Феновете на рева от осемте цилиндъра със сигурност няма да останат доволни. От една страна, AC Cobra Series 1 Electric, както подсказва името, се предлага само с безшумен електрически мотор, генериращ 230 кВт (308 к.с.). Батерията с капацитет 54 kWh осигурява максимален въртящ момент от 500 Нм и ускорение от 0 до 100 км/ч за малко под 6,7 секунди. Производителят обещава автономен пробег от 150 мили (почти 240 км). Втората версия на AC Cobra – 140 Charter Edition, ще използва двигател Mustang, но не V8, както бихте очаквали – а 2,3-литровия четирицилиндров Ecoboost. Той генерира 355 к.с. и максимален въртящ момент от 440 Нм. С тази машина Cobra ускорява от 0 до 100 км/ч за малко под шест секунди.

Вместо ревящ „осмак“: новата Cobra идва с електродвигател или с 4-цилиндров ДВГ.

„Мускулестата“ форма е запазена

Що се отнася до дизайна, AC Cars залага на добре познатото: характерната външност на култовия автомобил с „раздутите“ калници, които силно напомнят на стегнати мускули, е запазена, също както и фините странични части, завършващи в къса задница. И няма покрив, така че Cobra е автомобил само за хубаво време, но също така разчита на тегло от малко под 1100 кг за версията на двигател с вътрешно горене и на 1250 кг – при електрическото задвижване. Шасито е същото като преди 58 години. Разбира се, от AC Cars са направили някои дребни модификации, за да поставят електрическите компоненти. Кормилната уредба и спирачките са адаптирани спрямо съвременните стандарти и за електрическото задвижване. В интериора аналоговите уреди остават верни на ретро стила.

В интериора е запазен дизайнът отпреди 58 години с аналоговите кръгли уреди.

Същинска промоция!

Добра новина е, че потенциално заинтересованите клиенти не трябва да чакат дълго своята Cobra. Първият в серията от общо 116 автомобила трябва да бъде доставен до края на 2020 г. Версията Cobra Charter ще струва само 85 000 паунда – или около 180 000 лева. „Само“ ли?! Да, точно така – защото оригинални AC Cobra от 50-те години обикновено се търгуват за суми от порядъка на няколко милиона – евро!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин