Електрическото Porsche ще се произвежда

На IAA 2015 Porsche "Mission E" показа какво е бъдещето на спортното шофиране. Сега Управителният съвет е потвърдил серийното производство на електрическия спортист

0712
2015

Вече е потвърдено официално: Porsche ще бъде напълно електрическо. Управителният съвет на Porsche е дал зелена светлина за производството на Mission E, което бе представено на IAA 2015. Серийното производство на 4-местния автомобил с чисто електрическо задвижване ще стартира още в края на това десетилетие. Но още не е ясно доколко серийният модел ще прилича на прототипа. Високият само 1,3 метра прототип демонстрира някои типични за Porsche дизайнерски детайли. Например типичните 4-точкови фарове, които при Mission E са с Matrix-LED технология. Ниският преден капак в комбинация с калниците напомня на 918 Spyder, а извивката на покрива ни е позната от актуалното 911 GT3 RS. Джантите са от карбон, като предните са с размер 21 цола, а задните – 22 цола. Оптичен акцент са отварящите се в противоположни посоки врати на Mission E. Електрическият спортист няма средна колона. Отпадат и класическите огледала за обратно виждане – с цел по-добра аеродинамика те са заменени с камери.

 

Porsche-Mission-E-1200x800-f09bc79a956e9923 Porsche-Mission-E-1200x800-ed8ec90b63068f50 Porsche-Mission-E-1200x800-d53815b29424bfba Porsche-Mission-E-1200x800-1806bf4b9b42682d

 

 

 

 

 

 

Mission E разпознава жестове и погледи

При оформлението на интериора на дизайнерите не се е налагало да се съобразяват с тунел на трансмисията – благодарение на електрическото задвижване. Акумулаторите са разположени под пътническата клетка между осите. Пътниците се разполагат на четири отделни седалки, напомнящи състезателни „корита“. Управлението на прототипа се извършва чрез погледи и жестове, както и с холограми. Infotainment-та, навигационната система, климатичната инсталация и настройките на автомобила могат да се контролират с приложения – затова на средната конзола е разположен традиционен тъчскрийн. Камера следи посоката на погледа и положението на тялото на водача. Въз основа на тези данни Mission E определя 3D изображението на уредите в зрителното поле на водача.

 

При оформлението на интериора на дизайнерите не се е налагало да се съобразяват с тунел на трансмисията – благодарение на електрическото задвижване. Акумулаторите са разположени под пътническата клетка между осите. Пътниците се разполагат на четири отделни седалки, напомнящи състезателни „корита“. Управлението на прототипа се извършва чрез погледи и жестове, както и с холограми. Infotainment-та, навигационната система, климатичната инсталация и настройките на автомобила могат да се контролират с приложения – затова на средната конзола е разположен традиционен тъчскрийн. Камера следи посоката на погледа и положението на тялото на водача. Въз основа на тези данни Mission E определя 3D изображението на уредите в зрителното поле на водача.

800-волтова техника за бързо зареждане

При Mission E Porsche монтира 800-волтова техника. С нея според производителя за 80-процентно зареждане (за 400 километра) са необходими само 15 минути – стига да разполагате с 800-волтов контакт. Задвижването е поверено на два електромотора, подобни на тези при победителя от Льо Ман 919 Hybrid. Тяхната мощност е над 600 к.с. Те се подават на пътя от контролирано според нуждите двойно задвижване с Torque Vectoring. Според Porsche ускорението от 0 до 100 км/ч ще отнема 3,5 секунди, а до 200 км/ч – под 12 секунди. Porsche обещават, че Mission E ще прави обиколка на Северната отсечка на Нюрбургринг за по-малко от 8 минути.

Porsche-Mission-E-1200x800-49d2c9ad027b6994 Porsche-Mission-E-1200x800-015cb21e6be1795a Porsche-Mission-E-1200x800-5de3299eb4b8b2c0

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв