2024
Новият PEUGEOT E-5008 задава нов стандарт като единствения изцяло електрически SUV, който предлага изключително обитаемо пространство за 7 пътници и до 660 км електрически пробег. Възползвайки се от платформата STLA Medium и произвежданата във Франция батерия, E-5008 отговаря на нуждите на клиентите, които търсят голям SUV с изявен дизайн, приветлив интериор и ефективна електрическа производителност. PEUGEOT предлага също пълно спокойствие на своите клиенти, като осигурява PEUGEOT E-5008 с гаранция за 8 години/160 000 км чрез програмата ALLURE CARE.
Новият PEUGEOT E-5008 демонстрира гъвкавостта на платформата STLA Medium на Stellantis и е първият модел, който използва удължена конфигурация. Междуосието от 2,90 м е особено щедро, което го прави много просторен с обща дължина от 4,79 м.
Иновативната пратформа STLA Medium е проектирана да осигурява най-добрите показатели в категорията по отношение на най-важните критерии на клиентите: пробег (до 660 км), време за зареждане (20% до 80% за 30 минути), удоволствие от шофирането, производителност, икономичност и свързани услуги (планиране на пътуванията, интелигентно зареждане, захранване на електрически устройства, актуализации „по въздуха“).
Новият PEUGEOT E-5008 ще се продава от есента на 2024 г. Гамата ще включва две версии, Allure и GT, с три пакета опции за улеснен избор и три електромотора (210 к.с., 230 к.с. с дълъг пробег и 320 к.с. Dual Motor с 4-колесно задвижване) както и с два електрифицирани силови агрегата – хибрид 48V (136 к.с.) и plug-in хибрид (195 к.с.).
E-5008 GT е оборудван по стандарт с новата Pixel LED технология на PEUGEOT. Тя автоматично адаптира предните фарове спрямо пътните условия, като поддържа оптимална осветеност без да смущава другите участници в движението. Екипите на PEUGEOT са решили да комбинират два от трите основни елемента на i-Cockpit, head-up дисплея и големия централен сензорен екран. Сега те са интегрирани в извит панорамен екран, състоящ се от единичен 21-инчов HD панел, който се простира от левия край на бордното табло до централната конзола. Разположен с цел оптимална ергономичност, 21-инчовият широкоекранен дисплей е леко извит към водача, като същевременно остава напълно достъпен за пасажера. Този голям дигитален панел с изключително качество комбинира две от ключовите функции на PEUGEOT i-Cockpit – от лявата страна, над компактния волан, дисплеят събира цялата информация, свързана с шофирането: скорост, мощност, системи в помощ на водача, енергиен поток и др.; от дясната страна, в центъра на бордното табло, сензорният екран е достъпен както за водача, така и за пасажера. Оттук се контролират отоплението и климатизацията, навигацията, системите за медийно съдържание и свързаност и др.
Чрез системата Drive Assist Plus 2.0, PEUGEOT E-5008 подпомага водача, като използва всички сензори на автомобила (камери, радар и др.) и информация от свързаната навигационна система.
Тези системи за подпомагане са предназначени да облекчат натоварването при шофиране по многолентови пътища като магистрали.
– Адаптивен автопилот с функция Stop & Go и поддържане на позицията в лентата: управлява волана и скоростта на новия E-5008, за да го поддържа в лентата със скорост, предварително зададена от водача.
– Полуавтоматична смяна на лентата: подпомага водача по време на престрояване при пълна безопасност. Просто активирайте мигача и натиснете бутона „ОК“ на волана, а системата ще насочи кормилното управление към новата лента.
– Усъвършенствана препоръка за очаквана скорост: отчита всяка промяна в ограничението на скоростта, като чете пътните знаци и събира информация от свързаната навигационна система; предлага на водача да коригира настройката на адаптивния автопилот. Ако бъде отчетен дъжд, системата незабавно предлага намаляване на скоростта съобразно ограниченията, например от 130 км/ч на 110 км/ч по магистрала.
Тези системи за полуавтономно шофиране изискват потвърждение от водача. Сензорите гарантират, че водачът държи ръцете си на волана през цялото време.
Тази гама от синхронни двигатели с постоянни магнити осигурява повече мощност и по-добра ефективност. Версиите с 2-колесно задвижване предоставят 157 кВт (345 Нм) или 170 кВт (345 Нм). Версията Dual Motor с 4-колесно задвижване постига обща изходна мощност от 237 кВт (157 кВт отпред и 80 кВт отзад). Предният двигател осигурява 345 Нм въртящ момент, а задният – 170 Нм.
Високоволтовата литиево-йонна батерия 400V с химически състав NMC (никел, манган и кобалт) е разположена под пода и захранва електрическия мотор.
Другите електрически консуматори (светлини, информационно-развлекателна система и др.) продължават да се захранват от батерия 12V, самата тя захранвана от високоволтовата батерия посредством преобразувател.
Термичното управление на батерията използва циркулацията на охлаждащата течност. Това позволява ултрабързо зареждане, оптимизиран живот на батерията и по-дълга експлоатация.
Термопомпата осигурява комфортна температура за обитателите, като същевременно запазва енергията на батерията.