2023
След три години на пазара дойде време за фейслифт на Peugeot e-208: сега то получава освежена визия, по-висока мощност и нови функции
Според легендата възхитените френски деца дали името на бонбона. „Бон! Бон!“ в превод означава „Добре! Добре!“. Peugeot e-208 също заслужава да бъде наречено „бонбон“. Не само защото в новия цвят Agueda Yellow изглежда досущ като огромно произведение на сладкарското изкуство. Явно така го виждат и клиентите: в Германия над 9400 бройки, т.е. две трети от всички нови регистрирани 208 за миналата година, са били изцяло електрически. Нещо повече – E-208 e лидер в сегмента си за Европа.
По-висока мощност
След обновяването си Е-208 вече разполага и c ново задвижване, същото като при новите Е-308 и Opel Astra Electric. Сега „мъникът“ вече разполага със 156 вместо със 136 к.с., както и с 270 вместо 260 Нм. А благодарение на нова батерия с малко по-висока енергийна плътност разполага с 51 вместо с 50 киловатчаса брутен капацитет на батерията.

Как се движи
По време на първото шофиране Е-208 се представя като малка „бегачка“. На старт от светофара то е достоен противник на GTI; а времето за ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,3 секунди – при това без никакъв изкуствен акустичен фон в интериора, е достойно за аплодисменти.
Умереното за електромобил тегло от 1530 килограма и ниският център на тежестта в голяма степен успяват да прикрият недостатъчно добрата обратна връзка на кормилното управление. За разлика от по-голямото Е-308, тук можете да чуете тихото бръмчене на електродвигателя, но едва ли това би било проблем за повечето купувачи.

Новият двигател трябва да бъде с един киловатчас по-икономичен от стария с по-ниската мощност: по данни на Peugeot консумацията е 14,0 кВтч/100 км, но според бордовия компютър тя е около 16. Така че можете да разчитате на напълно реалистичен пробег от 300 километра. Максималната мощност при зареждане – 100 кВт, остава без промяна; а ако искате трифазно зареждане на прав ток с 11 вместо със 7,4 кВт, ще трябва да доплатите.

Промени по екстериора и интериора
Разбира се, Peugeot „пипва“ и дизайна. Отпред „ноктите“ биват изместени от основния фар към дневните светлини, в по-широката решетка вече е интегрирано новото лого, а графиката на задните светлини е преработена. Отвътре ни посрещат възможност за безжична свързаност посредством Apple CarPlay и Android Auto, както и нов селектор на трансмисията.

Извод
Е-208 е спортен без излишна показност – и това ни допада! По всичко личи, че с новите цветове, по-мощния задвижващ агрегат и дизайнерските промен моделът ще продължи да бъде лидер по продажби в сегмента си за Европа.