Новото Volvo EX30 е проектирано да бъде безопасно и да има по-малък CO2 отпечатък от който и да било автомобил Volvo досега.
„Справихме се с емисиите през целия производствен и жизнен цикъл на Volvo EX30, като успяхме да намалим общия му въглероден отпечатък за 200 000 км шофиране до под 30 тона*. Това е 25% по-малко в сравнение с нашите напълно електрически модели C40 и XC40 – добра стъпка към целта ни намалим общите CO2 емисии на автомобил с 40% между 2018 г. и 2025 г.“ – гласи официалното прессъобщение на шведите.
Като напълно електрически автомобил, Volvo EX30 има нулеви емисии от ауспуха, което не само допринася за по-нисък CO2 отпечатък. Въздействието върху качеството на въздуха може да бъде значително: например ново изследване на Университета на Южна Калифорния установява, че дори малко увеличение на електрическите автомобили в даден район има пряк положителен ефект върху броя на посещенията в спешното отделение поради астма.
Но за да се намали общият въглероден отпечатък на автомобила, електрификацията не е достатъчна. Една кола не само се управлява, тя също така се проектира, разработва, изгражда и транспортира – и всички тези стъпки предлагат възможности за допълнително намаляване на вредните емисии.
„Нашият нов EX30 е голяма стъпка в правилната посока за нашите амбиции за устойчивост“, каза Андерс Керберг, глобален ръководител по отношение на устойчивостта към Volvo. „До 2025 г. ние се стремим да намалим общите ни CO2 емисии на автомобил с 40% спрямо нивата от 2018 г. , като 50% намаление на общите емисии от ауспуха и 25% по-малко емисии от производството, снабдяване със суровини и доставките – всички стъпки по пътя към нашата амбиция да бъдем климатично неутрална компания до 2040 г.“
Но как е намален CO2 отпечатъкът на Volvo EX30 до 75% спрямо сегашните електрически модели марката? На първо място, проектирането на по-малка кола означава, че имате нужда от по-малко материал за производството ѝ. Като се има предвид, че алуминият и стоманата са два от най-големите виновници за CO2 емисии, това е мястото, където Volvo и клиентите могат да направят най-сериозна промяна.
Около една четвърт от целия алуминий, използван в производството на автомобила, е рециклиран, както и приблизително 17% от цялата стомана, използвана при производството на Volvo EX30, което допълнително намалява въздействието върху околната среда.

Материалите, използвани за производството на Volvo EX30, са още един принос към по-устойчиво бъдеще. Около 17% от цялата пластмаса в автомобила, от вътрешните компоненти до външните брони, е рециклирана – най-високият процент във всеки автомобил Volvo до момента.
Още една стъпка към климатична неутралност
Друга ключова област за намаляване на емисиите е веригата за производство и доставки. Volvo EX30 ще се произвежда в завод, захранван с енергия от възобновяеми източници, включително 100% климатично неутрална енергия.
Що се отнася до веригата за доставки, Volvo работи със своите доставчици от самото начало по този автомобил и 95% от тях са се ангажирали със 100% климатично неутрална енергия в производството си до 2025 г. – и голяма част от тях вече са го изпълнили.
Вътре шведите използват широк набор от рециклирани и възобновяеми материали за седалки, табло и врати, включително материали като деним, лен и смес от вълна, която също съдържа около 70% рециклиран полиестер. Денимът е добър пример за това как да се използват материалите по по-интелигентни и по-устойчиви начини.