Електрическото Audi RS e-tron GT: Porsche Taycan oт Инголщат


21
ное.
2020

Когато двама души вършат едно и също нещо, на финала понякога резултатът е различен. Наистина, Audi RS e-tron GT използва същата платформа като Porsche Taycan (40 процента от частите са еднакви, споделя ръководителят на проекта Денис Шмиц) – но има различен характер. Комфортен, когато е възможно, динамичен, когато е необходимо – това е било заданието пред инженерите.

С 598 к.с. и 830 Нм максимален въртящ момент (646 к.с. в режим Overboost) динамиката не е проблем. Когато активирате функцията Launch Control, Audi RS e-tron GT след около 400 метра по асфалта е достигнал 230 км/ч – респект! Електрическото Audi се представя много по-сдържано по междуградски път. Настройката на окачването се различава от тази на донора на техниката от Цуфенхаузен. Както подсказват двете букви GT (от Gran Turismo), това Audi е предназначено за дълги пътувания. Не е прекалено „меко“, но определено щади пломбите на пасажерите си. Тази фина настройка е постигната чрез взаимодействието на трикамерните въздушни възглавници (за първи път при Audi) с адаптивните амортисьори.

Audi прави успешно „шпагата“ между спортно и комфортно поведение

В режим Dynamic моделът от Инголщат показва зъби и „приклеква“ с десет милиметра по-ниско до пътя, но дори и тогава не става прекалено „твърд“, както подобава на GT. В зависимост от режима на шофиране, изящното Audi недозавива в по-малка или в по-голяма степен. „Умишлено регулираме това, така че автомобилът винаги да остава под контрол“, обяснява Денис Шмиц. И наистина: ако не давате зверска газ в завоя, RS e-tron GT, който тежи около 2,3 тона, отново следва послушно зададената траектория. Въпреки това, дори и най-доброто задвижване на четирите колела не може напълно да отмени законите на физиката. Докато се наслаждава на атаката на завоите, водачът ясно усеща тежестта на машината – и предницата „бута“. Моделът от Инголщат обаче учтиво поддържа граничната зона и не поставя нерешими задачи пред водача. Познахте, точно както би трябвало да бъде при истинско GT.

Високо тегло: в бързи завои масата изтласква машината от желаната траектория.

Между другото, седалките също владеят баланса акт между комфорт и спорт и са изключително удобни. Невероятно е колко спокойно можете да се движите бързо с този автомобил. Както подсказват буквите RS, тази версия с 646 к.с. е „най-наточената“ на e-tron GT, а по-късно ще бъдат лансирани и други. Това ни е познато от Taycan, който се предлага като 4S, Turbo и Turbo S. И все пак, понякога се получава едно и също нещо, когато двама души правят едно и също…

Извод

Всеки, който е смятал, че в лицето на RS e-tron GT ще кара Porsche Taycan в други „одежди“, ще бъде изненадан. Базираната в Инголщат компания поставя своя собствен подпис и се фокусира върху повече комфорт.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >