Електрическото Audi e-tron: напредък чрез революция


14
окт.
2019

Макар и по-късно, първият електромобил с емблема с четири пръстена се появи на пазара: моделът на Audi се нарича e-tron и залага на висока технология до последния детайл. Всъщност по-късната поява си има своите предимства – по този начин хората от Инголщат избегнаха редица грешки на конкурентите, побързали да пуснат електромобил. Една от тях е дизайнът. e-tron е пълноценен, голям SUV, който не изглежда като от бъдещето, а като всеки друг SUV на Audi: с познатата емблема (макар и върху необичайно затворена радиаторна решетка) и обичайния светлинен подпис.
Отвътре също ни посреща познатата обстановка от високия клас на Audi. Това означава приятно щедро пространство и благороден комфорт на седене на всички места (e-tron използва дългата база на Q5 за Китай), както и голям багажник (600 до 1725 литра). Структурата на управлението на кокпита следва актуалния за Audi образец с два тъчскрийна в средата, голям брой бутони на волана и отлични гласови команди. Тази комплексност е много добра идея – Audi e-tron не се различава по отношение на управлението на кокпита от останалия свят на Audi. Разбира се, има и някои новости, като заменените от система камера-екран странични огледала (опционални), което подобрява въздушното съпротивление на модела (а това е важно при един електромобил) и увеличава пробега.

Вътрешното пространство на Audi e-tron е по-скоро типично за моделите от висок клас на марката, отколкото футуристично

В горната част на вратите има инсталирани OLED дисплеи и макар че в началото бях на мнение, че няма да свикна лесно и ще се разсейвам от случващото се на пътя, трябва да призная, че много бързо забравих, че автомобилът не разполага с конвенционални странични огледала.

Под предния капак на Audi e-tron, в специална поставка ще откриете всякакви кабели за зареждане от всички видове зарядни станции

Двете електрически машини, монтирани на всяка от осите на Audi e-tron, разполагат със системна мощност от 408 к.с. и с максимален въртящ момент от 664 нютонметра. В спортен, респективно динамичен режим на движение тежащото 2,6 тона Audi ускорява брутално (5,4 секунди до темпо 100). Толкова бързо, че направо ви залепва за облегалките. e-tron се отличава с изключително стабилно пътно поведение. Адаптивното въздушно окачване ви осигурява превъзходен комфорт при пътуване на дълги разстояния. Освен това SUV-ът от висок клас се откроява с отлична шумоизолация, която в комбинация с безшумното задвижване ви предоставя на разположение зона за релакс, която няма да намерите никъде другаде освен в Audi e-tron. Усещането и дозирането на спирачния педал са на много високо ниво – инженерите от Инголщат са се справили блестящо. Според Audi e-tron рекуперира при едно спирачно действие от скорост 100 км/ч с 220 киловата, тоест над 70 процента от максималната си мощност от 300 кВт (408 к.с.).

Бързо ще свикнете с тях: камери и екрани вместо конвенционалните странични огледала. Намаляват въздушното съпротивление и увеличават пробега

Батерията с капацитет от 95 кВтч на e-tron позволява пробег от най-малко 300 километра (400 според производителя) – разбира се, това разстояние е относително и зависи от стила на шофиране. Ако натискате по-често и по-силно педала на газта на магистралата, ще се наложи да зареждате много по-скоро от очакваното. На станция за бързо зареждане със 150 кВт можете да заредите 80 процента от батерията на Audi e-tron за само 30 минути. Цената на тествания от нас e-tron бе 230 000 лв.

ИЗВОД

e-tron е луксозен SUV с екологична съвест. Представителен модел, който предлага много място, високи технологии и отлично и тихо задвижване. Освен това e-tron е практичен и е сред най-интересните електромобили, които сме тествали.

Двигател два електромотора; на всяка ос по един системна мощност
300 кВт. (408 к.с.) системен максимален въртящ момент 664 Нм
задвижване двойно Д/Ш/В 4901/1935/ 1629 мм собствено тегло
2490 кг обем на багажника 600-1725 л 0–100 км/ч за 5,7 сек макс. скорост 200 км/ч макс. пробег 400 (WLTP) км капацитет на батерията 95 кВтч цена от 160 000 лв.

Още по темата

Card image cap
Първи впечатления от новия VW Crafter

16
ное.
2016

Със следващото поколение на Crafter VW иска да се наложи при бизнес клиентите – куриери, майстори и др. AUTO BILD изпробва „транспортьора“

Card image cap
Тест: Fiat 500L Urban 1.6 16V MultiJet Diesel

9
окт.
2017

Обновеният Fiat 500L: той е различен, но не и добър

Card image cap
BMW 430d Gran Coupe: за „четворката” – само „шестак”!

7
сеп.
2017

BMW Серия 4 Gran Coupé стана още по-красиво – но остава скъпо. А нашият тест доказва, че най-подходящата моторизация за модела е 6-цилиндрова

Card image cap

В последния брой:

Архив >