Електрическото Audi e-tron: напредък чрез революция


14
окт.
2019

Макар и по-късно, първият електромобил с емблема с четири пръстена се появи на пазара: моделът на Audi се нарича e-tron и залага на висока технология до последния детайл. Всъщност по-късната поява си има своите предимства – по този начин хората от Инголщат избегнаха редица грешки на конкурентите, побързали да пуснат електромобил. Една от тях е дизайнът. e-tron е пълноценен, голям SUV, който не изглежда като от бъдещето, а като всеки друг SUV на Audi: с познатата емблема (макар и върху необичайно затворена радиаторна решетка) и обичайния светлинен подпис.
Отвътре също ни посреща познатата обстановка от високия клас на Audi. Това означава приятно щедро пространство и благороден комфорт на седене на всички места (e-tron използва дългата база на Q5 за Китай), както и голям багажник (600 до 1725 литра). Структурата на управлението на кокпита следва актуалния за Audi образец с два тъчскрийна в средата, голям брой бутони на волана и отлични гласови команди. Тази комплексност е много добра идея – Audi e-tron не се различава по отношение на управлението на кокпита от останалия свят на Audi. Разбира се, има и някои новости, като заменените от система камера-екран странични огледала (опционални), което подобрява въздушното съпротивление на модела (а това е важно при един електромобил) и увеличава пробега.

Вътрешното пространство на Audi e-tron е по-скоро типично за моделите от висок клас на марката, отколкото футуристично

В горната част на вратите има инсталирани OLED дисплеи и макар че в началото бях на мнение, че няма да свикна лесно и ще се разсейвам от случващото се на пътя, трябва да призная, че много бързо забравих, че автомобилът не разполага с конвенционални странични огледала.

Под предния капак на Audi e-tron, в специална поставка ще откриете всякакви кабели за зареждане от всички видове зарядни станции

Двете електрически машини, монтирани на всяка от осите на Audi e-tron, разполагат със системна мощност от 408 к.с. и с максимален въртящ момент от 664 нютонметра. В спортен, респективно динамичен режим на движение тежащото 2,6 тона Audi ускорява брутално (5,4 секунди до темпо 100). Толкова бързо, че направо ви залепва за облегалките. e-tron се отличава с изключително стабилно пътно поведение. Адаптивното въздушно окачване ви осигурява превъзходен комфорт при пътуване на дълги разстояния. Освен това SUV-ът от висок клас се откроява с отлична шумоизолация, която в комбинация с безшумното задвижване ви предоставя на разположение зона за релакс, която няма да намерите никъде другаде освен в Audi e-tron. Усещането и дозирането на спирачния педал са на много високо ниво – инженерите от Инголщат са се справили блестящо. Според Audi e-tron рекуперира при едно спирачно действие от скорост 100 км/ч с 220 киловата, тоест над 70 процента от максималната си мощност от 300 кВт (408 к.с.).

Бързо ще свикнете с тях: камери и екрани вместо конвенционалните странични огледала. Намаляват въздушното съпротивление и увеличават пробега

Батерията с капацитет от 95 кВтч на e-tron позволява пробег от най-малко 300 километра (400 според производителя) – разбира се, това разстояние е относително и зависи от стила на шофиране. Ако натискате по-често и по-силно педала на газта на магистралата, ще се наложи да зареждате много по-скоро от очакваното. На станция за бързо зареждане със 150 кВт можете да заредите 80 процента от батерията на Audi e-tron за само 30 минути. Цената на тествания от нас e-tron бе 230 000 лв.

ИЗВОД

e-tron е луксозен SUV с екологична съвест. Представителен модел, който предлага много място, високи технологии и отлично и тихо задвижване. Освен това e-tron е практичен и е сред най-интересните електромобили, които сме тествали.

Двигател два електромотора; на всяка ос по един системна мощност
300 кВт. (408 к.с.) системен максимален въртящ момент 664 Нм
задвижване двойно Д/Ш/В 4901/1935/ 1629 мм собствено тегло
2490 кг обем на багажника 600-1725 л 0–100 км/ч за 5,7 сек макс. скорост 200 км/ч макс. пробег 400 (WLTP) км капацитет на батерията 95 кВтч цена от 160 000 лв.

Още по темата

Card image cap
11 автомобила в рамките на 50 000 лв.

30
юни
2016

Средната цена на новите лични автомобили е 50 000 лв. Доста пари, които трябва да бъдат инвестирани разумно. Ще ви дадем единадесет препоръки – от горещия Abarth до „кемпера“ Caddy

Card image cap

В последния брой:

Архив >