2021
Audi работи усилено върху своята гама от електромобили: изцяло новите Q4 e-tron и Q4 e-tron Sportback бяха представени преди броени дни, а сега базираната в Инголщат компания готви следващия голям хит. На изложението в Шанхай (да, той действително се провежда) Audi представя концепцията A6 e-tron, която разкрива много от електрическото A6. Серийната модификация трябва да излезе през 2023 г.
Прототипът отговаря на 90 процента на серийната модификация
Audi представя като Sportback концепцията A6 e-tron, въпреки че прототипът изглежда по-скоро като традиционнен седан. Но така да бъде: на пръв поглед дългият 4,96 метра и широк 1,96 метра концептуален автомобил няма много общо с актуалното A6 (чийто продължителен тест на AUTO BILD беше удължен) и въпреки това екстериорният дизайнер Филип Рьомерс разкрива, че концепцият съответства на 90 до 95 процента от серийната версия, планирана за 2023 година. Серийният A6 e-tron трябва да бъде малко по-тесен и по-висок от изключително спортния прототип.
• Дължина: 4,96 метра
• Ширина: 1,96 метра
• Височина: 1,44 метра
• Междуосие: 2,95 метра
Предната част на концепцията A6 e-tron е силно отличителна, затворената радиаторна решетка на и логото на e-tron подсказват, че пред нас стои „чист“ електромобил. Изключително тънките матрични LED фарове с три свободно конфигурируеми LED ленти (както при Q4 e-tron), които могат да правят парти трикове, са много интересни. Така в почивките за зареждане можете да си играете с автомобила.

За целта трябва да карате до някоя стена и да контролирате светлинните конуси на матричните LED фарове с помощта на вашия смартфон, обясняват от Audi. Тепърва ще видим дали този забавен номер ще стигне до серийното производство. Автомобилът може да прави и LED-прожекции върху земята – и по този начин например да предупреждава велосипедисти за отваряне на врата.
22-цолови джанти и къси надвеси на каросерията
В профилът A6 e-tron concept изглежда много елегантно, което се дължи отчасти на 22-цоловите джанти и на изключително късите надвеси на каросерията. С дължина от 4,96 метра и междуосие от 2,95 метра, размерите на прототипа са много близки до тези на A6 и A7. В същото време A6 e-tron е с 25 сантиметра по-късо от новия Mercedes EQS, върху чийто конкурент под кодовото име Artmeis Audi работи паралелно. Интересна подробност е, че за разлика от e-tron GT и Porsche Taycan, буксите за зареждане вече няма да бъдат в предния калник, а в задния страничен панел.

PPE платформа, разработена съвместно с Porsche
Audi се гордее с ниския cW-коефициент от 0,22. Това е важно поради няколко причини, тъй като по-ниското въздушно съпротивление означава по-ниска енергийна консумация и следователно по-голям пробег. Топмодификацията на A6 e-tron трябва да „покрива“ до 700 километра и по този начин да бъде подходяща и за дълги пътувания. И така стигаме до най-важната тема: платформата. Концепцията използва PPE платформата на Audi. Съкращението означава „Premium Platform Electric“. Техническата база е разработена съвместно с Porsche и върху нея ще бъдат изградени всички бъдещи електрически модели. Подобно на e-tron GT и Porsche Taycan (които все още не използват РРЕ), и новата платформа разчита на 800-волтова технология, капацитет на зареждане с до 270 кВт, плоска конструкция на батерията и батерии с различен капацитет.
800-волтова технология и мощност 350 кВт
Бъдещите модели, базирани на PPE, могат по избор на клиента да бъдат оборудвани само със задно колело или с типичното за Audi quattro задвижване. В A6 e-tron concept два електродвигателя (един на преднaта и един – на задната ос) генерират 350 кВт (476 к.с.) и 800 Нм. Скоростната кутия за всички изпълнения е 1-степена. Серийната версия трябва да ускорява от 0 до 100 км/ч за по-малко от 4 секунди в топизпълнението си.
При идеални условия зареждането на енергия за 300 километра трябва да става за десет минути. Тук трябва да вметнем, че за всички, които не искат да шофират на ток, следващото A6 ще бъде предлагано и с двигател на вътрешно горене. A6 Avant също няма да бъде „погребано“. мен, въпреки че A6 e-tron Avant също би бил възможен.
Въпреки че Audi официално разкри платформата PPE като част от концепцията A6 e-tron, производствената версия на модела няма да бъде първата, използваща новата платформа. РРЕ ще бъде въведена с Q6 e-tron в края на 2022 г. Серийното A6 e-tron ще стъпи на пазара в средата на 2023.