2016
Volkswagen като „народен автомобил“ от типа на „костенурката“ и Bulli? Във Волфсбург май отдавна не прожектират този филм. С оглед на предстоящия бум на електрическата мобилност от VW получават страхотен шанс да преоткрият наново себе си. Естествено, че класическата гама от модели ще продължи да съществува и ще бъде поддържана и усъвършенствана. Но редом с нея ще се появи и паралелен свят. Ще става дума обаче за изживяване и споделяне, за ползване вместо притежаване, за нов опит по отношение на мобилността. Звучи добре, но няма да е лесно за реализиране. VW все пак е относително скъпа марка и като че ли е дълбоко свързана със стария автомобилен свят.
Или поне досега бе така. С модулната платформа за модели с електрическо задвижване (MEB) и свързаните с нея услуги е възможно да се излезе от този омагьосан кръг и да се навлезе в постмодерния свят на дигитализирането и на задвижванията без вредни емисии. С тази цел фокусът е насочен към клиенти на възраст от 17 до 38 години, както и към поколението Z (под 17 години). От друга страна, продуктите са насочени и към целевата група, която е отворена към нови визии и послания. По принцип, ако клиентите са млади, това означава, че цените не трябва да са високи. По тази причина MEB е платформа с високо съдържание на стомана, акумулаторните батерии са конвенциални, а моторът и трансмисията са от концерна. В зависимост от мощността на модела електрическият пробег варира на три степени от 300 до 650 километра.
До голяма степен унифицирани са и осите, платформата, електрониката и интерфейсите между водача и автомобила. Ако всичко върви по план, то VW ще представи през следващите две години шест студии на базата на MEB, които ще скицират новото електрическо бъдеще на марката като New Volkswagen. Два проекта все още са под голяма въпросителна, а четири от моделите вече са получили зелена светлина. Още през октомври тази година в Париж VW ще покаже студия на компактен модел с име NUVe. Конкурентът на BMW i3 във формата на Golf е почти толкова просторен отвътре, колкото и Passat.
Пропорциите съответстват на тези на конвенционален хечбек, но езикът на формите на автомобила с пет врати с характерната линия на прозорците и прекъсната задна колона е изцяло нов. NUVe няма да смени e-Golf, а просто ще допълни гамата. Сред конкурентите на новия модел, който трябва да се произвежда в 6-цифрени бройки на година, освен BMW са и следващият Nissan Leaf и наследникът на Kia Soul EV. Бъдещето на VW ще се зарежда индуктивно – тоест без кабел. На другия край на гамата ще бъде позакъснелият наследник на Phaeton. Той ще бъде кросоувър като моделен брат на също електрическото Audi Q6 e-tron.
VW SUVe

Той отново е тук: наследникът на Phaeton се разработва съвместно с Audi – като голям SUV с електрическо задвижване
Връзката с Audi ще даде възможност на на VW да скъси времето между преустановяването на сегашния Phaeton и появата на наследника му на три години. Какви модели ще има между тези два полюса? Вълнуващ въпрос – не само за хората, планиращи образци на VW. Пазарният успех на Tesla Model 3 доста изплаши конкуренцията – 400 000 предварително поръчани електромобила за период от само две седмици е нечувано постижение. Като конкуренти на американския модел от VW планират CUVe, електрически SUV с форма на Сoupé, който ще има две версии – просторен и функционален вариант и подчертано спортен модел. Докато първият вариант ще бъде с размерите на Tiguan, то по-дългият с 300 мм A+ ще бъде с формата на Tiguan CC.
VW CUVe

Близнак: от VW планират две версии на Coupé Utility Vehicle – SUV и значително по-спортна версия. И двата варианта ще ловуват на територията на Tesla Model 3 – ако всичко се развива добре, моделът ще се появи година по-късно
По принцип кросоувърите със спортно скосена линия на покрива страдат от ограничено място, малък багажник и затруднено качване и слизане. Тъй като обаче задвижващият модул с мотор отзад и компактни акумулаторни батерии ще заема малко място, то дългият 4,60 метра седемместен модел ще бъде спортен миниван. Като един размер по-надолу ще стартира e-Bulli, друг електромобил, с който от VW ще направят мост между хипи миналото и дигиталното бъдеще. Plug-in микробусът ще изглежда значително по-ретро от показания в началото на годината Budd-e. Нови акценти ще поставят още по-интуитивната ергономичност със стандартизирани елементи на управлението, различният дизайн на светлините и гъвкавата пространствена концепция.
VW e-Bulli