Електрически SUV на революционна цена

Новата китайска марка Byton планира пускането на електрически SUV с електрическо задвижване, който може да се движи и напълно автономно. Цената му е истинско предизвикателство към конкуренцията

0801
2018

Китайският старт-ъп Future Mobility (FMC) съобщи, че ще покаже на изложението CES в Лас Вегас електрически SUV. Всъщност става дума за много близка до серийно производство студия, която почти изцяло ще съответства на серийния модел, който мще се появи на пазара през 2019 г.

„Byton“ е основан през 2017 г. Името е съкращение от „Bytes on Wheels“. Управителят на марката Карстен Брайтфелд е бившият шеф на отдела за разработка на BMW i8. макар и седалкището на фирмата да е в Китай, Byton има центрове за разработка в Мюнхен и Калифорния.

Първият модел на марката има дължина от 4,85 метра – горе-долу форматът на Audi Q5 или на SUV-от среден клас. Впечатление прави линията на покрива, наподобяваща на Coupé. Дългото междуосие и 22-цоловите джанти придават на електромобила впечатляваща визия. Вниманието привличат още късите надвеси на каросерията и липсващите дръжки на вратите. Те са заменени от камери за разпознаване на лицето на водача, които отключват вратите. Огледалото за обратно виждане също е заменено от камера. В предницата на SUV-а личат LED-фарове. В зависимост от състоянието на зареждане на батерията техният светлинен подпис е различен.

Вътрешното пространство на модела наподобява лаундж. В него има огромен монитор „Shared Experience Display“, който се разпростира върху цялото арматурно табло с широчината си от 125 сантиметра. На волана има тъчскрийн. Предните седалки се завъртат под ъгъл 12 градуса – с цел улесняване на разговорите и даване възможност на пасажерите на задните седалки да имат видимост към огромния дисплей. На облегалките на предните седалки има допълнителни монитори.

От Byton са особено горди с високотехнологичното оборудване на своя SUV. Мониторът може да се разделя на отделни прозорци, управлява се посредством специални гласови команди, допълнени от асистенти като Алекса на Amazon и специални смартфон-приложения. „Shared Experience Display“ само настройва яркостта си в зависимост от светлината.

В зависимост от изпълнението си моделът се задвижва от електромотор на задна ос или от два електрически агрегата – по един на всяка ос. Вариантът със задно задвижване е с 200 кВт. и 400 Нм, докато версията с двойно задвижване разполага с 300 кВт. и 710 Нм максимален въртящ момент. С обикновената батерия пробегът е 400 километра, а с по-големия пакет от батерии – 520 километра. Батериите са разположени в пода на автомобила. Естествено SUV-ът е оборудван с техника за автономно шофиране. За ориентирането на автомобила се грижат камери, радарни системи и лазерни скенери.

Byton ще се появи през 2019 г. с цена от около 70 000 лв. – първоначално само в Китай.

 

 

 

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин