Новини » Електрически Abarth: ще се получи ли?

Електрически Abarth: ще се получи ли?

2411
2022

Abarth става електрически – промяната обаче ще стане бавно, тъй като засега двигателите с вътрешно горене остават в гамата! Новият 500e ще се продава паралелно с моделите 595 и 695. Въпреки това италианците обещават, че 500e ще притежава повече гени на Abarth от преди. Смятам да разбера, дали това е така в Торино!

Базова цена от 43.000 евро

Abarth 500e няма да е евтин. Неговият електромотор ще разполага със 113 кВт. (154 к.с.) и максимален въртящ момент от 235 Нм. Спринтът от 0 до 100 км/ч трае седем секунди – така 500e е с две секунди по-бърз от електрическия Fiat 500. При тези стойности обаче феновете на Abarth няма да изпаднат в радостно вълнение, тъй като двигателят с вътрешно горене се представяше не по-лошо и дори по-добре.

На пистата в Балоко електрическата версия е била със секунда по-бърза от 695 Competizione – както и на междинните спринтове.

Максимална скорост от само 155 км/ч

Електрическата платформа предлага по-голяма с 60 мм следа и по-дълго с 24 мм междуосие, което се отразява добре на пърформънса. Все пак докато 595 и 695 вдигат доста над 200 км/ч, електрическият Abarth може да развива само 155 км/ч – малко за спортен модел.

Максимален пробег от 250 километра

Батерията с капацитет от 42 кВтч. е същата, която работи и във Fiat 500 Elektro. Докато Fiat 500 Elektro може да измине с нея до 320 километра, тежащият 1335 кг Abarth има максимален пробег от 250 километра. Зареждането е възможно с до 85 кВт.

За водачите на Abarth по-важни от чистия пърформънс са емоциите. Макар, че досега емоциите и електромобилите не вървяха ръка за ръка – най-вече заради липсващия звук. В случая с Abarth 500e проблемът е решен със саундгенератор, който имитира звука на двигател с вътрешно горене. Въпрос на вкус.

Много висококачествен интериор

Кокпитът на Fiat 500 Elektro е значително облагороден с алкантара, спортни седалки, двуцветни шевове и спортен волан. Всичко се усеща много висококачествено.

ИЗВОД

Ян Гьотце

На външен вид новият Abarth 500e ми харесва много. Вътрешното пространство също е убедително, което не мога да твърдя за данните за мощността на хартия. 154 к.с. и 7,0 секунди за спринта до 100 км/ч не са впечатляващи за електромобил, още по-малко за Abarth. В града 500e със сигурност впечатлява, но най-късно на магистралата ще му свърши въздухът.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин