“Вие сте виждали, драги читатели, много и различни автомобили, мотоциклети и моторетки, движещи се с бензин. Виждали сте напоследък и автомобили с газ-генератори, монтирани отстрани или отзад на колата, или пък теглени на количка с едно колело. Не зная, обаче, дали сте виждали в София един странен мотоциклет, който прави впечатление с четирите горни кутии отстрани (две отпред и две отзад), както и с това, че, вместо обичайното пръщене или бумтене, се чува само един шум, подобен на тоя, който произвежда движещия се по инерция велосипед. Ако разбирате от технически неща, сигурно веднага сте разбрали, че черните кутии са автомобилни акумулатори и че шумът иде от веригата, която съединява електромотора със задното колело; значи, имаме работа с “електро-мотоциклет”!

Преди да започна описанието му, трябва да кажа, че той е построен тук, от българин. Строителят му (който има работилница за електрически апарати), не счита, че е направил някакво изобретение; просто, построил го по принципа на електрическите автомобили, но по свое разбиране.
Ето устройството му:На една рамка от моторетка, на мястото на бензиновия мотор, е поставен един последователен (сериен) електромотор с мощност 2 к.с. Той взима ток от 4 автомобилни акумулатора по 6 V 100 Ач. всички, съединени в серия. Подкарването става с един крачен ключ, поставен в дясно, при натискането на който моторът се включва първо през едно съпротивление, а после направо, защото иначе тръгването ще бъде много рязко и може да се скъса веригата. С един ключ, поставен горе, отдясно на рамката, приблизително там, където обикновено стои лоста за скоростите (на снимката клаксонът го закрива), може да се включат по желание 2 или 4 акумулатора (значи, 12 или 24 V), при което моторът работи със съответната сила. Строителят не употребил реостат, за да не се хаби ток. Тук е особеното на мотоциклета му. Най-голямата му бързина е 35 клм./ч. Радиус на действие около 100 клм. Изкачва стръмнини с втори пътник”.
Хр. Ст. Гешов, сп. “Ауторама”, ноември 1942 г.