Електрическият VW ID.7: по-добрият Passat?

1804
2023

Също, до, паралелно – така можем да опишем позицията на VW ID.7 в гамата на производителя от Волфсбург. Защото новият модел на ток няма да замени конвенционалния Passat, а по-скоро ще го съпътства известно време. Величествен, модерен, с ярко изразен характер: ID.7 определено ще разбуни духовете.

ID.7 е новият флагман на VW сред седаните

Дългият почти пет метра флагман е най-добре оборудваният и преди всичко най-шикозният представител на марката VW. От една страна, защото благодарение на изгладените форми изглежда като типичен електрически модел, а от друга – тъй като е оборудван с интелигентни асистиращи системи и висококачествена климатична инсталация и разчита на елегантна и ефективна аеродинамика.

На пазара от есента на 2023: 5-метровият шосеен лайнер VW ID.7 предлага автономен пробег до 700 км.

VW показва цели шест месеца преди пускането на пазара новия член на семейството ID. Прекарваме поглед през фините му линии, които веднага подсказват, че цялостната концепция на модела е подчинена на аеродинамиката. Въздухът навлиза в плоската предница през фини прорези едва след отваряне на регулираните ламели. Канали в престилката отвеждат въздушния поток, а отзад малък спойлер се бори със завихрянията.

Благодарение на специалния дизайн на джантите насрещният въздушен поток преминава по-бързо покрай тях, а оформлението на страничните огледала и наклонът на предното стъкло също допринасят за оптимизиране на аеродинамиката. Така на финала бива постигнат коефициент на аеродинамично съпротивление cW=0,23 – отличен резултат.

Големият заден капак прави VW ID.7 практичен

Също типична за VW е мигащата ивица между фаровете (тя се поставя при всички модели ID). Много практично е замислен задният капак – напълно в стила на „старите“ модели тип хечбек той се отваря заедно със стъклото – и позволява лесно товарене в багажника с обем минимум 532 литра.

Концепцията на управление в кокпита е подобрена спрямо другите модели в семейството ID.

По отношение на техниката големият електрически VW също има с какво да се похвали. Дреболии като нова концепция на управление правят интериора още по-стойностен – а към нея следва да добавим множество ориентирани към комфорта аспекти. Седалките ergoActive със спортни контури, например, осигуряват идеална поддръжка за телата, възможност за масаж, климатизация, а и обгръщат пасажерите така, както не сме свикнали във VW. Климатикът насочва въздуха към пътниците посредством напълно автоматично движещите се дюзи, а благодарение на High-End аудиосистемата Harman Kardon с мощност 700 вата и 16 високоговорителя удоволствието от слушане на музиката трябва да пасва идеално на „тихата“ природа на ID.7.

Дългото междуосие осигурява място за батериите и пътниците

Благодарение на дългото (почти три метра!) междуосие на ID.7 дългият електрически седан предлага повече от щедро пространство за краката на пътниците отзад. От друга страна, допълнителното пространство между осите позволява интеграцията на още по-голяма батерия. Нейният максимален капацитет (в линията на оборудване „Pro S“) е 91 кВтч.

Покривът се спуска назад като при купе, но задният капак е като на хечбек.

Този голям капацитет в комбинация с допълнителни оптимизации (напр. нов инвертор с импулсно управление за енергийните потоци) в идеалния случай трябва да позволи пробег до 700 километра. По-евтинията вариант Pro разполага с около 82 кВтч и по данни на VW може да измине разстояние от около 615 километра с едно зареждане.

Интелигентен контрол за бързо зареждане

Оптимизираният контрол на зареждането трябва да позволи минимално време за изчакване по станциите. „Големият“ ID.7 може да бъде зареждан с максимална мощност 200 кВт при наличие на DC захранване. Тогава зарядът на на батерията може да бъде вдигнат от 10 на 80 процента за по-малко от 20 минути. Но дори и базовите изпълнения на модела могат да черпят ток при мощност до 170 кВт – така че за по-малко от половин час да можете да потеглите отново към желаната дестинация.

Тъчслайдерите за контрол на температурата и силата на звука вече са осветени.

Пътниците ще пристигат на станциите след минимално натоварване от изминатите километри – тъй като 2,3-тонният ID.7 предлага абсолютен комфорт благодарение на адаптивните амортисьори и меката настройка на многораменното задно окачване.

В същото време ниският център на тежестта – постигнат благодарение на разположението на батериите в пода на автомобила, фино настроеното кормилно управление и мощната линейна тяга на електрическия мотор с мощност 210 кВт гарантират удоволствие от шофирането. Атрактивен е контролът на амортисьорите, който става посредством плъзгане с пръст по тъчскрийна. Така че в някои отношения ID.7 не просто замества Passat – а дори го надминава.

Извод

ID.7 не е нито класически седан, нито SUV – а модел със специален характер. Със скосения и величествен ID.7 VW навлиза в нов сегмент. Високото ниво на комфорт съответства на калибъра на модела. Подобрена концепция на управление в кокпита също заслужава похвала.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин