Електрическият SUV Volkswagen ID.4 ще има спортна версия


28
ян.
2021

След първия си електромобил върху платформата МЕВ – ID.3,Volkswagen лансира и ID.3. Eлектрическият SUV трябва да бъде преди всичко практичен и затова разполага с рейки на покрива (допустимо натоварване – 75 кг) и теглич. ID.4 е универсален модел, еднакво подходящ за динамичен стил на шофиране, както и за спокойно и комфортно пътуване. Акумулаторната батерия е с капацитет до 77 кВтч (нето) и позволява изминаването на до 520 километра (WLTP) с едно зареждане. Тя е инсталирана в подовата платформа на каросерията и осигурява нисък център на тежестта и занележителна стабилност на пътя. Разположеният на задния мост задвижващ електродвигател развива максимална мощност от 150 кВт (204 к.с.) и максимален въртящ момент 310 Нм – достатъчно за постигане на ускорение от 0 до 100 км/ч за 8,5 секунди и за осигуряване на максимална скорост от 160 км/ч (ограничена с цел пестене на енергия). Благодарение на отличното сцепление на задното задвижване и 21-сантиметровия клиренс, електрическият SUV модел се представя много добре и в леко пресечен терен.

В бъдеще SUV-ът от Волфсбург ще има и три версии с по-ниска мощност. Базовата ще бъде със 148 к.с. и 220 Нм, следва вариантът със 170 к.с./235 Нм, както и модификация със 175 к.с. и 310 Нм – с друг електродвигател. Серийно задвижването е задно, но на по-късен етап ще има и 4х4. При най-слабите изпълнения батерията е с капацитет 55 кВтч. На бързозарядна станция с прав ток ID. 4 може да зареди достатъчно за изминаването на пробег от 320 километра (според нормата WLTP, при станция със 125 кВт) за около 30 минути.

GTX вместо GTI

Вместо GTI спортните изпълнения на електромобилите Volkswagen ще се казват GTX. В прессъобщение относно емисиите на флотилии Volkswagen потвърди, че още през 2021 ID.4 GTX ще бъде пуснат на пазара. Според слуховете SUV-ът ще разчита на максимална мощност 306 к.с., както и на електромотор за всяка от осите. Благодарение на всичко това най-спортният ID.4 ще ускорява от 0 до 100 км/ч за 6,2 сек – с над 2 сек по-бързо от сегашната модификация, която се нуждае от 8,5 сек за упражнението 0-100. Динамиката обаче ще се отрази на пробега – GTX вероятно ще „покрива“ с 50 км по-малко, т.е. с едно зареждане ще може да изминава 470, а не 520 км. Визуално от по-маломощните изпълнения електромобилът ще се различава по броните и ексклузивните джанти, а в техническо отношение – и по окачването, кормилното управление, спирачната система и вероятно – реакциите при подаване на газ.

Още по темата