Електрическият SUV на Jaguar

С типична за Jaguar предница през 2018 г. ще дебютира новият SUV i-Pace. Той ще бъде произвеждан в Австрия и ще изминава 500 км с едно зареждане

1511
2016

Jaguar залага на разпознаваемост: прототипът на електрически SUV i-Pace ще се появи с типичната „муцуна” на F-Pace и компания и трябва да конкурира Model X и бъдещия Mercedes EQC. Премиерата на модела ще бъде на изложението в Лос Анджелис (18-27 ноември), а стартът на продажбите е планиран за 2018 г.

jaguar-i-pace-2018-vorschau-1200x800-38c46e892de5cba2При i-Pace англичаните ще използват алуминиева платформа, но моделът ще вземе от F-Pace предната ос с двойни носачи, която намалява диаметъра на завой. Удълженото с 11,5 см до 2,99 м междуосие осигурява много място за коленете отзад, просторен интериор и багажник с обем 530 л. Новото многораменно окачване отваря пространство за втория електродвигател. Пакетът батерии в пода е съставен от 36 модула и тежи общо 600 кг. Охладителната система и електродвигателите тежат още 280 кг. Така на финала i-Pace се „разписва” на кантара с общо 2100 кг – с 300 повече от F-Pace.

400 к.с. и 4 сек за спринта 0-100

Електрическото задвижване се състои от два електродвигателя. Тяхната обща мощност е 400 к.с. и заедно те изпращат 700 Нм към 23-цоловите колела, които вероятно няма да стигнат до серийното производство. Автомобилът разполага и със система за векторно разпределение на тягата – работеща с помощта на спирачките. Разработената от Jaguar батерия е с капацитет 90 кВтч. „Нашият автомобил ще изминава по 500 км между два цикъла на зареждане – при това по пътищата, а не на хартия”, казва ръководителят на проекта Иън Хобан. При ускорението от 0 до 100 км/ч – 4 сек, i-Pace „отнася” дори F-Type R. Само че на магистралата максималната скорост е ограничена – с цел защита на батериите.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин