Електрическият SUV на Jaguar стъпи на българския пазар


17
май
2019

На 16-ти май 2019 г. в Резиденцията на британския посланик, нейно превъзходителство Ема Хопкинс, се състоя ексклузивната премиера на първия премиум електрически Jaguar SUV автомобил в света – новия I-PACE. Управителят на Мото-Пфое г-н Атанас Фурнаджиев лично представи пред отбрана публика заможни българи най-награждаваната кола последните месеци. За по-малко от 1 година от официалното си представяне новият Jaguar I-PACE спечели повече от 70 престижни международни награди, сред които:

  • Световен Автомобил на 2019;
  • Европейски Автомобил на 2019; 
  • Най-добър дизайн в света за 2019;
  • Автомобил на годината в Германия;
  • Автомобил на годината във Великобритания;
  • Автомобил на годината в Норвегия.

Със своята свръхмодерна литиево-йонна батерия с капацитет 90 кВ/ч новият Jaguar I-PACE може да измине до 470 км само с едно зареждане на батерията. Същата тази батерия може да бъде заредена от 0 до 80% за точно 40 минути посредством специалните електрически станции, които обикновено осигуряват постоянен ток от 100 Kw. Новият I-PACE може да бъде зареден и посредством най-обикновен контакт от стената вкъщи, който предоставя променлив ток от 7 Kw. Необходими са малко над 10 часа за постигане на 80% заряд от 0%.  Идеалното време за зареждане безспорно би било през нощта, докато спим. Груби изчисления показват, че за 1 година при 25 000 изминати километра бихме спестили 6 000 лв. от разхода на ток спрямо дизелов агрегат на автомобил със същите параметри.

Новият I-PACE се задвижва от 2 електрически мотора, изцяло разработени от Jaguar. Те са разположени съответно върху предната и задната ос, предоставяйки впечатляваща мощ от 400 к.с. и 696 Nm въртящ момент. С тях I-PACE е в състояние да ускори от 0-100 км/ч за впечатляващите 4,8 секунди. Чистокръвният британец се предлага с AWD задвижване, което осигурява перфектно сцепление върху всякакъв вид настилки. Батерията е разположена централно между двете оси и позволява идеалното разпределение на теглото 50:50 с много нисък център на тежеста, което прави I-PACE изключително безопасен.

По отношение на дизайна едно е сигурно – на пътя няма да има друг подобен автомобил, който изглежда или се шофира като I-PACE. Елегантният му, подобен на купе силует, е повлиян от супер автомобила прототип JAGUAR C-X75. Плавните и изчистени линии на купето подчертават неговият премум характер, докато агресивната предна решетка подсказва за дързост и мощ под капака на автомобила. За да има има перфектното съчетание между охлаждане и аеродинамика, ребрата на предната решетка се отварят за охлаждане на мотора, а после се затварят при нужда.

Не по-малко впечатляващ е и интериорът в новия I-PACE. Вниманието към всеки детайл е пословично. Всички точки на допир в купето са индивидуално проектирани за максимален комфорт и наслада за водача и спътниците му. И въпреки че е наглед малък SUV автомобил, новият I-PACE предоставя интериорно пространство, сравнимо с това на големите SUV автомобили. Под задните седалки има  свободно място за съхранение на лаптоп, таблет, книга или други скъпоценни вещи. Багажникът също впечатлява с пространство – 656 литра. Когато задните седалки в автомобила се сгънат, това пространство се учеличава на 1453 литра.

Новият Jaguar I-PACE се предлага с иновативна Electric Vehicle навигационна система, която оценява топографията на маршрута до дестинацията и данните от предишни пътувания, включително и стил на шофиране, за да изчисли до максимална точност възможен пробег и статус на батерията. Новият Jaguar I-PACE се предлага с иновативна информационно развлекателна система Touch Pro Duo, която се състои от 12.3 инчов дисплей за водача с висока резолюция и 2 тъч скрий дисплея на централната конзола съответно 10 и 5 инча.

Ослепителният Jaguar I-PACE се предлага в България с 3 нива на оборудване – S, SE и HSE. Клиентът може да избира между 12 цвята и 9 вида джанти. По отношение на интериора клиентите ще избират между 5 вида седалки и 5 различни цвята на интериора. Новият Jaguar I-PACE е вече наличен в България. Цената на автомобила започва от 153 000 лв. с ДДС, като квотата за модела у нас е почти разпродадена.

Още по темата

Card image cap
BAIC BJ 80: китайското копие на G-клас

15
сеп.
2017

Добре знаем, че когато оформят своите продукти, китайците не се притесняват да следват европейския дизайн. Нерядко в далекоизточната страна копират дори цели автомобили. Поредното доказателство: BJ 80, с който BAIC направо посяга на иконата G-клас. Като изключим радиаторната решетка, китайците не са си дали зор да дадат от себе си при оформлението на колата и смело са „копи-пействали“ от G-клас. Eстествено, отдалеч машината „лъха“ по-скоро на евтина пластмаса, отколкото на висококачествени материали. Фаровете на BAIC BJ 80 са в типичната кръгла форма, но поне не са като при оригинала с LED-лайстни и вместо това има още две малки кръгли светлини като добавка (за дневните и за мигачите). Стоповете също са с друга форма, не като при G-клас. Иначе ръбестата каросерия с изнесени калници е точно като при „кубчето“. Моторът на BAIC BJ 80 също не е собствена разработка, а е взет „на заем“ от Saab. Правото върху технологиите на шведския производител е купено от BAIC през 2009 г. Наред с патентите за 2- и 2,3-литровите турбодвигатели това включва и целите платформи на Saab 9-3 и първия 9-5, върху които BAIC прави собствени модели. BJ80 използва 2,3-литровия агрегат със свръхпълнене, генерира 253 к.с. и 350 Нм максимален въртящ момент. Срещу базовата цена от 288 000 юана (ок. 78 000 лева) клиентите получават ръчна трансмисия, но поне 4х4 е серийно. За сравнение: най-достъпната G-класа в момента – G 350 d, излиза минимум 180 000 лева – с 6-цилиндров дизел 245 „коня“. Ако искате бензинова моторизация, ще трябва да отделите поне 210 000 лева. На изложението в Шанхай „клонингът“ на G-клас беше представен като Plug-in хибрид.

Card image cap
V12 и xDrive: най-добрата комбинация за Серия 7!

5
февр.
2017

Новият топмодел на BMW Серия 7 се казва М760Li и под капака му стои V12. AUTO BILD вече кара шефската лимузина!

Card image cap

В последния брой:

Архив >