Електрическият SUV на Ford: купища киловати и ускорение като снаряд (ТЕСТ)

0301
2023

Понякога големите имена могат да бъдат сериозна тежест. Все пак Ford Mustang е абсолютният идол за много поколения и в същото време най-продаваният спортен автомобил на всички времена. Моделът Mach 1, който репликира Mach-E, винаги е била изключително наточена версия на Mustang. Приз 1971 г. като 7-литров V8 с 375 к.с., а в момента 5-литров с 460 к.с. Буквите GT пък в портфолиото на Ford символизират суперспортист, за последно произведен в ограничена серия с 656 к.с. и максимална скорост от 347 км/ч.

А ето го сега и Ford Mustang Mach-E GT, който бихме могли да наречем абсолютният антипод на всичко изброено до тук. Съвършен SUV за семейството, с електрическо задвижване, с тегло 2,3 тона, ноооо… все пак с 487 к.с. Дали с основание носи това име?

Oтлично качество на изработката в интериора

Осанката на идол определено е на лице. Затворена предна решетка и стеснени предни светлини, странично погледнат с профил на Coupé и снижаваща се назад линия на страничните стъкла и три изправени задни светлини, подобно на легендарния пра-Mustang от 1964-та. WOW!

Доброто впечатление се пренася и в интериора. Отпред и отзад Mustang предлага комфортен простор, спортните кресла на първия ред са с мека тапицерия, но дават стабилна странична опора. Отзад, типично за електромобил, позицията на седене се усеща като непосредствено над пътя, но е определено уютна.

В никой друг Mustang не е толкова удобно отзад

Багажникът побира между 402 и 1420 литра. Като бонус отпред получавате още 100 л за багаж. С пластмасова облицовка, с възможност за измиване и дори с канал за оттичане на водата. Идеалното решение са всичко влажно и мокро. Водачът се информира от 10,2-инчов екран за пробега, скоростта и километрите. За управление на голяма част от функциите се използва изправен 15,5-инчов тъч дисплей.

Тестовият ни Mach-E е с отлично качество на изработката, стойностни материали и видимо внимание към детайла, забележимо също по фино нанесените лакови покрития. Хитро решение: в горната част на предните врати тапицерията от гумиран материал – точно там, където най-често пипаме с пръсти за да си отворим.

Седалки с добра странична опора

Mach-E GT е оборудван с по един електродвигател на предната и задната ос, като системната мощност възлиза на 487 к.с. при overboost, т.е. налични за няколко секунди. Постоянната мощност според Ford е 272 к.с., което в сравнение с конкуренцията съвсем не е малко! Спринтът от 0 до 100 трае само феноменални 3,7 секунди, максималната скорост е 200 км/ч. Ускорява тихо, бързо и до 130 км/ч екстремно осезаемо.

При желание може да го шофиране само с един педал. Акумулаторът на Mustang е с капацитет 91 кВтч. Поредната мега-стойност, необходима за задвижване на електрическия звяр. Пробегът според производителя е 500 км (WLTP), но както всички вече добре знаем, в пряка зависимост от стила и условията на шофиране.

Зареждането на правотокова станция с максимални 150 кВт от 10 до 80 процента трае едва 45 минути.

Зареждането на правотокова станция с максимални 150 кВт от 10 до 80 процента трае едва 45 минути. Пътното поведение на Mustang е отлично, образцова тракция, в зависимост от избрания режим на шофиране, ориентираното към задния мост задвижване на четирите колела с видимо удоволствие изяжда завоите и буквално пращи от енергия. Управлението му доставя завидно удоволствие.

Добри новини и от спирачната система: серийните от GT спирачни апарати Brembo реагират адекватно, загрети успяха да заковат нашия Mustang от 100 км/ч след само 33,7 метра. Перфектно постижение!

Извод

Несъмнено симпатичен тип, този Mach-E GT. Изглежда добре, дяволски бърз и доставя огромно удоволствие. Феновете на класическия Mustang може би няма да го преглътнат веднага, но този електрически SUV на Ford следва добрата традиция!

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин