Електрическият Microlino: да го шофираш е страшничко! (ТЕСТ)

0805
2023

Ултралекият електромобил Microlino е като Isetta на новото време – но не остави позитивни впечатления у нас

Страхът не е добър спътник. А когато се движите между камиони, автобуси и големи SUV-ове с 60 км/ч (и се разклащате като зар в пластмасова чаша), неизменен ваш спътник на тази неудобна седалка е страхът – и няма нищо, което да ви успокои.

Няма въздушна възглавница, няма абосбиращи удар зони, няма добри спирачки. А на светофара две млади жени, които спират до вас с Golf и Fiesta, ви гледат от високо. Но с поглед, изпълнен не с интерес, а по-скоро – със съчувствие.

Дори и Microlino да изглежда сладурски във вашите очи, не го приемайте за алтернатива на aвтомобил.

Швейцарецът Вим Оуботер спечелва състоянието си от компанията за тротинетки Micro. Още през 2015 г. обаче решава да направи революция в мобилността – по примера на Isetta и други подобни „кабинни ролери“. Осем години по-късно компанията започва да продава първите Microlino-та, произведени в Италия, в Швейцария. А сега – с помощта на германската търговска компания Astara, която има дилърства също и на Isuzu и на SsangYong – вече и в Германия. 11 шоурума на Microlino трябва да бъдат построени в големите градове – със сервизи към тях.

В дъжда трябва да побързате с качването в Microlino

А как се представя превозното средство от клас L7e? То струва най-малко 35 380 лева, а тестваната от нас версията Pioneer се предлага само за 45 380 лева. Това са доста пари – и то за електромобил, модел на няколко години.

Изглед през шибедаха с ръчно отваряне: дори шините му са направени от пластмаса.

Качването през предната част е като при Isetta и е доста забавно преживяване; но ако вали, не трябва да се бавите със затварянето, което става чрез дърпане на капака с ремъка. Иначе в купето ще се образуват локвички. Въпреки че интериорът е направен от здрава твърда пластмаса, той изглежда много евтин – бихме я приели, ако Microlino беше наполовина по-евтин.

Всяка дупка се отпечатва върху теб

Време е да завъртим контролера отляво на волана на D и да потегляме. Малкият електродвигател отзад се чува осезаемо, а освен на жуженето му ще се насладите и на бързо потегляне. Но удоволствието спира дотук. Всяко камъче, всяка дупка с размер на стотинка сякаш се отпечатва по тялото ти.

Задната част кара хората да се усмихват… или по-скоро буди съжаление? Две каси бира влизат в багажника.

При бързи завои (а под „бързи“ имаме предвид с около 30 км/ч), всеки шофьор с по-силен инстинкт за самосъхранение инстинктивно се накланя към вътрешната страна на кривата – нещо като човешка ESP. Превозните средства от категория L7e не преминават лосов тест за хомологация.

90 км/ч – само ако ви е писнало от този свят

Ако искате да препускате с максималната скорост от 90 км/ч, значи не ви е мил животът; спирането на – автомоб…, не всъщност това не влиза категорията „автомобил“, дори от скорост 60 км/ч, изисква огромно усилие с крака ви. Според синовете на Оуботер Оливър и Мерлин, самоносещата каросерия била уникална за класа, в който модели като Tazzari Zero и Renault Twizy спечелиха клиенти преди повече от десет години.

Зареждането става от домакински контакт. Може и с щекер Typ 2, но мощността при зареждане остава под 3 кВт. По време на краткото изпитание не успяхме да проверим разхода на електричество и пробега (от 91 до 230 километра по данни на производителя).

Ще има Microlino Light – с макс. скорост 45 км/ч

Micro планира да продаде 4000 бройки от модела в Германия през 2023 г. В средносрочен план Microlino трябва да стане експортен хит като швейцарското сирене. В бъдеще ще има и версия Light с максимална скорост 45 км/ч, както и кабриолет.

В края на краищата, стартовата модификация Pioneer, ограничена до 999 бройки, ще разполага с екстра: тротинетката, с която семейството на Обутер някога печелеше парите си, е включена в цената.

Тясно: авторът (1,92 метра) в Microlino. За разлика от Isetta, тук кормилната колона не се отваря заедно с вратата.

Извод

Очаквах с нетърпение този тест – но се зарадвах, когато свърши. Да, Microlino е удобен заради мегакомпактните си размери. Но с него не се чувствам в безопасност – а и цената му не е ниска.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин