Електрическият Macan ще бъде с 800-волтова система и с 20 000 лева по-скъп от актуалния

2806
2023

Следващото поколение Porsche Macan ще бъде електромобил. Версията на SUV-а на ток ще използва същата техника като Taycan и от 2024 г. първоначално ще бъде предлагана паралелно с версията на двигател с вътрешно горене. Прототипи с камуфлаж на електрическия модел все още преминават тестове по обществената пътна мрежа, но заради маскировката им все още не можем да разберем много за бъдещия модел. Публикуван наскоро тийзър представя силуета на електрическия SUV в компанията на спортна лодка от австрийската компания „Frauscher“.

По-голям пробег, отколкото при Taycan

Както се очаква, предната част ще бъде по-затворена, отколкото при модела с конвенционално задвижване. Фаровете напомнят на Taycan, но вероятно ще бъдат малко по-тесни. Страничната линия, загатната на тийзъра, не разкрива твърде много, но вероятно новото Porsche ще има светлинна лента по цялата широчина на каросерията като при 911 (992) и Taycan. Според дизайнерската скица линията на покрива трябва да бъде като при купе – но тепърва ще разберем дали тя ще намери приложение при серийния модел.

Австрийският производител на лодки Frauscher разработва спортна лодка в лимитирана серия с технологията на новия електрически Macan (чийто силует се вижда на заден план).

Електрическият Macan ще бъде базиран на новата платформа PPE („Premium Platform Electric“), която ще използват и бъдещите електрически модели на Audi. Разбира се, новият SUV на ток също ще разполага с 800-волтова технология, позволяваща максимално бързо зареждане. „При подходящите условия батерията на Taycan може да се зарежда от 0 до 80 процента за около 20 минути. Искаме да вървим в тази посока и с Macan – който ще бъде с малко по-голям пробег“, казва д-р Михаел Щайнер, ръководител на отдела по разработките на Porsche.

Очаква се литиево-йонната батерия на Macan да бъде с капацитет около 100 кВтч и да поддържа зареждане с до 270 кВт. Още не е ясно какъв пробег ще покрива SUV-ът, но според Porsche платформата давала възможност за максимум 585 км по WLTP, мощност до 612 к.с. (450 кВт) и максимален въртящ момент около 1000 Нм. Въпреки това няма да има функции като двупосочно зареждане.

Електрическото Porsche Macan ще се появи със закъснение чак през 2024 г. Причината са софтуерни проблеми.

Ще трябва да почакаме, преди да видим първия изцяло електрически Macan при дилърите. SUV-ът трябва да бъде пуснат на пазара до 2024 г., като очакваме цената му да стартира от 160 000 лева – т.е. да бъде минимум с 20 000 над тази на актуалния модел с конвенционално задвижване.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин