Електрическият Jaguar: по-добър от Tesla!


21
окт.
2018

Разбира се, имаме и критики. i-Pace е анонимен и може лесно да бъде сбъркан – дължи се преди всичко на класическата предница с голяма радиаторна решетка и познатите ни пропорции. Околните го забелязват едва тогава, когато този Jag се отдалечи почти безшумно така, сякаш под капака си има освен два електромотора и реактивен двигател. На празния и почти изцяло сух път A 687 между гората на Боуланд и Йоркшир Дейлс в този вторник няма никакви коли. „Не се съобразявайте с мен“, казва господин Цибарт от предната дясна седалка. Yes, Sir! Да, и i-Pace може много повече, отколкото да вози спокойно и плавно. Може да се движи спортно. В динамичния режим движенията на каросерията биват поддържани в граници, хармонията между мотора и трансмисията е отлична, а управлението реагира много добре. Пълен заряд от удоволствие! В Ховингам е пазарен ден, а свободните места за паркиране са кът – освен, разбира се, за електромобили, които освен това могат да бъдат зареждани безплатно. На нас това не ни помага особено, тъй като, за да бъде заредена на 80 процента изтощената наполовина батерия за 20 минути, ни е необходима зарядна станция със 100 кВт – тук обаче такава няма. Затова продължаваме, без да сме заредили. Би трябвало да ни стигне…

Новият свят: i-Pace е истинско явление

Час и половина преди достигане на целта изведнъж настъпва смут в управляваната от компютър командна централа. Иска се зареждане – буквално и незабавно, най-добре след 15 мили на един супермаркет. Защо е тази нервност при остатъчен пробег от 140 километра? Няма нищо страшно. Електрониката се успокоява отново, пътуваме спокойно към Скарбъро – нашата цел днес. Всъщност този Jag вече е голям успех. В първата фаза на планиране британците смятат да произвеждат по 5000 автомобила годишно, а сега целта е 25 000 електромобила. Дори и това обаче няма да се окаже достатъчно. Смирение? Не е необходимо.

Необичайни пропорции: трите метра междуосие удължават линията и осигуряват много място във вътрешното пространство

Още по темата

Card image cap
Клубът на супербързите: Ferrari F12 tdf

11
авг.
2017

Ако искате да влезете в клуба на най-бързите автомобили, то моделът трябва да вдига поне 480 км/ч! Преглед на 73-те най-бързи и ексклузивни автомобили на света.

Card image cap
Колите с най-яки спойлери: Bentley Continental GT3

14
февр.
2018

По-голямо налягане на притискане и по-добра позиция на пътя: това са целите на задните спойлери на автомобилите. Някои модели обаче са наистина внушителни - ще ви покажем "класация" ни

Card image cap

В последния брой:

Архив >