Електрическият Jaguar: по-добър от Tesla!


21
окт.
2018

В НАЧАЛОТО Е СМИРЕНИЕТО. Jaguar i-Pace вече тръгна по пътищата на Европа, но това се случи девет години след появата на Tesla Model S. „Ние всички подценихме американците“, казва ръководителят на проекта Волфганг Цибарт. Цибарт седи на предната дясна седалка по време на първия ни тест на електрическия Jag. Точно в 6.30 ч. разкачаме i-Pace от контакта и стартираме нашето 344-километрово пътешествие през Великобритания – от единия до другия бряг. При това с батерии, заредени на 93 процента и обявен пробег от 450 километра.

Електрическа мобилност – на заден фон са старите трамваи, а отпред е бъдещето на Jaguar

Въпреки разположените в пода батерии позицията на седене е добра, тъй като седалката е монтирана високо

Дали всичко ще приключи успешно? В края на краищата големият пробег е един от плюсовете на Tesla. По време на маршрута ни заобикаляме центровете на големите градове и се отказваме от отсечки на магистралите. Но още при първия спринт на светофара в сравнително заспалия Блекпул водачът на един наточен Focus RS се опитва да се състезава. Резултатът: Jaguar 1, Ford 0. Който си търси белята, си я намира при Jag… Но това не беше единственият такъв случай. Когато непознат шофьор започва надпревара с черен AMG C 63 S, отначало има само един победител. Разбира се, между 120 и 140 км/ч кривата на въртящия момент и тази на мощността в електромобила се припокриват, което е в полза на разполагащия с 510 к.с. V8. Да не изостава от движещия се отпред не е проблем по изпълнен със завои междуградски път. Настигнахме Benz-а в трилентово кръгово движение, където комбинацията от двойно задвижване, център на тежестта, постоянен въртящ момент и дълго междуосие позволява атака – посредством разстоянието между осите от почти три метра безплатно е гарантирана превъзходна стабилност по отношение на поддържането на курса. Въпреки че внушителното собствено тегло от 2,2 тона се явява контрапродуктивно в много отношения, то поддържа стабилното поведение на пътя и в комбинация с въздушното окачване – въпреки 22-цоловите джанти – гарантира изненадващо уверен комфорт на возене.

Пътешествие през цяла Великобритания: Георг Кахер зад волана, до него ръководителят на проекта Волфганг Цибарт

Страх относно пробега? Не е необходим. SUV-ът изминава спокойно 400 километра

Продължете на следващата страница

Още по темата

Card image cap
Лада Нива на 40: най-интересните факти от историята на модела

4
апр.
2017

„Вечнозеленият“ офроудър и до ден-днешен остава изключително достъпно решение за всеки, който иска да шофира извън пътя без нужда да вика трактор

Card image cap

В последния брой:

Архив >