Електрическият FIAT 500 отваря „магическа“ врата за задните места

0404
2022

Новият електрически FIAT 500 в последната си версия 3+1 разполага с „магическа“ врата за по-удобен достъп до задните места. След хечбека и кабриото това е третият вариант за каросерия на модела, който вече спечели 25 престижни международни награди от лансирането си досега.

Емблематичен дизайн

Със своя безпогрешно разпознаваем иконичен дизайн и най-нови технологии електрическият FIAT 500 въплъщава мобилността на бъдещето по специфичен италиански начин, който носи усмивка и наслада при всеки контакт с автомобила. Новата платформа увеличава и вътрешното пространство, тъй като каросерията е с 6 см по-дълга и с 6 см по-широка в сравнение с предишното поколение. Междуосието е увеличено с 2 см, а колелата са по-големи и разположени в самите краища на
автомобила. Това придава на модела по-силна индивидуалност, а на пътниците – поголям комфорт, като в същото време дължината на автомобила остава под 4 метра и позволява изключителна маневреност в градска среда.

Версия 3+1

Версията 3+1 на електрическия FIAT 500 е най-гъвкава по отношение на вътрешното пространство и е насочена към потребители, които често използват втория ред седалки при всекидневното си шофиране. Допълнителната врата се намира отдясно зад пасажерската и се отваря срещуположно на нея. В резултат се образува много широк и безпрепятстван отвор за качване и слизане на задните места, тъй като централната колона е напълно интегрирана в допълнителната врата. Много по-лесно е също закрепването и ползването на детски столчета, както и поставянето на по-обемисти предмети зад предните седалки. Допълнителната врата се вписва хармонично в структурата на автомобила, без да нарушава неговият изящен.

До 460 км пробег в града

Електрическият FIAT 500 в трите си версии хечбек, кабрио и 3+1 се предлага със солидна батерия с капацитет 42 kWh, която осигурява пробег до 320 км (по WLTP). Фабричната гаранция на батерията е 8 години. При движение в градски условия могат да бъдат изминати до 460 км с едно зареждане благодарение функциите за регенериране на енергия при намаляване на скоростта и при спиране. При потребители със средна дневна дистанция около 50 км зареждането може да се извършва веднъж на няколко дни, веднъж седмично или дори по-рядко.

Зареждането на батерията се осъществява лесно и бързо, тъй като моделът е оборудван с 85kW система за зареждане. Тя позволява при включване на подходяща станция само за 5 минути да се акумулира енергиен резерв за изминаване на 50 км – повече от необходимото за преодоляване на средната дневна дистанция на повечето водачи. На бърза зарядна станция само за 35 минути батерията може да се напълни до 80%. В домашни условия зареждането също е лесно от обикновен контакт на домакинската мрежа или от устройство тип уолбокс.

Три режима на шофиране

Водачът на електрическия FIAT 500 има възможност да влияе върху пробега със своя стил на шофиране и избор на режим на работа на автомобила. С удобен превключвател на централната конзола се задава един от трите възможни режима на шофиране – Normal, Range и Sherpa.

При лансирането си електрическият FIAT 500 се превърна в първия градски модел, оборудван с най-съвременни електронни системи за автономно шофиране от второ ниво. Челна камера следи зоната пред автомобила, а адаптивен круиз контрол в комбинация с асистент за придържане в средата на лентата регулира скоростта според движещите се отпред превозни средства.





Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин

История на автомобила в Царство България 1896 – 1946

Това е първата книга в нашата и световната историко-техническа литература, която представя подробен анализ на автомобилната еволюция в България през първата половина на ХХ век, базиран на автентични снимки и документи.

70лв