Електрическият Citroën ë-C4 X спечели 1000-километровия тест!

1602
2024

Гарантирането на пълното спокойствие за потребителите при предприемане на дълги пътувания е
едно от основните предизвикателства, а невъзможността за него – една от основните пречки пред масовото възприемане и разпространение на електромобилите и прехода към електрическа мобилност на настоящия етап. В опит за разрешаване на този проблем, много производители предлагат модели със значителен автономен пробег, но с много по-тежки, по-скъпи и енергийно по-неефективни акумулаторни батерии.

Марката Citroën избра различен път, насочвайки се към акумулаторни батерии с разумни, компактни размери, ниско тегло и достъпна себестойност. В резултат на този подход се постигат условия и характеристики със значителни предимства при по-кратки ежедневни пътувания, където тежките акумулаторни батерии са сериозен недостатък. В същото време обаче, възможността за използване на висока зарядна мощност от 100 кВт и високоефективният електродвигател позволяват спокойно планиране и пътуване и на дълги разстояния.

За да илюстрира това, Citroën избра партньорството на UTAC – водеща в световен мащаб независима организация в областта на автомобилните тестове, хомологация и сертифициране. Въпросът, зададен към експертите на UTAC, беше прост и ясен – колко време отнема изминаването на 1000 километра с електромобил и по-специално ë-C4X? С търсенето на отговора на този въпрос се сблъсква всеки потенциален купувач на електромобил.

„Тестът, проведен от UTAC, потвърждава стратегическия избор на Citroën: батерия с разумни размери, която, като същевременно осигурява пробег от над 400 км, намалява разходите, консумацията и позволява пътуване на дълги разстояния без притеснение, благодарение на ефективността на бързото зареждане. Карам ë-C4 на ежедневна база и потвърждавам тази ефективност в реални условия по време на моите пътувания“, сподели Т. Коскас, главен изпълнителен директор на Citroën.

Проблемът е, че далеч не всеки потребител може да оцени в пълнота как спецификации като размера на акумулаторната батерия, хомологирания автономен пробег, скоростта на зареждане и т.н. се отразяват върху възможностите за реална употреба на съответния модел в реалния свят. За да осигури обективността на оценката и да даде ясен и разбираем отговор на поставения въпрос, UTAC получи задачата да проведе теста паралелно и при строго сравними условия с конкурентни модели на ë-C4 и ë-C4X – по-конкретно с Renault Mégane e-Tech, Volkswagen ID.3 и MG 4.

Citroën ë-C4 X се оказа най-бърз в изминаването на отсечката от 1000 километра, регистрирайки общо време от 11 часа и 57 минути, включително времето за дозареждане. За да изминат същото разстояние, конкуретните модели се нуждаеха от 14 до 67 минути повече време. Измерванията на UTAC показват, че тези резултати могат да бъдат обяснени с данните за по-ниска енергийна консумация и по-добри времена за зареждане и потвърждават правилността на предприетия подход и технологичните мерки при създаването на ë-C4 X и сродния му ë-C4. В допълнение към енергийно ефективните електромобили, Citroën предлага и удобството на своето смартфон приложение e-ROUTES, което внaся допълнително спокoйствие в планирането на всяко по-продължително пътуване с електромобил. Този истински личен асистент черпи директна информация за експлоатационните данни на превозното средство, условията на движение и актуалното състояние на зарядните станции, за да оптимизира маршрута индивидуално и в реално време. Тази комбинация от високоефективен продукт и интелигентно приложение е особено полезна в условията на бързоразвиваща се зарядна инфраструктура.


Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин