Електрическият роудстър MG Cyberster: китайската заплаха за Porsche (ТЕСТ)

2005
2024

Кабриолетите и роудстърите напоследък сякаш бяха позабравени. С модели като Cyberster MG внася доза свежест в автомобилния свят – и то в контекста на прехода към електрически задвижвания. Запознайте се с впечатленията от първия ни тест!

Небето е сиво, въздухът е влажен, а пътищата с много завои са предимно задръстени – определено на този свят има доста по-приятни места за тест на роудстър от прашните предградия на Пекин.

Но щом именно китайците създават първия Open Air модел за любителите на електромобили, нямаме право да критикуваме избора на мястото, а трябва да се възползваме от възможността за тест. Защото духовитите „мъници“ като Smart fortwo и Fiat 500 със сгъваемите си покриви могат да бъдат възприемани като пълноценнни кабриолети, а малко хора са „дорасли“ във финансово отношение за Maserati Gran Cabrio Folgore.

В Китай обаче MG продава своя открит двуместен модел Cyberster за еквивалента на 84.000 лв. Очаква се през лятото машината да дебютира и на Стария континент с базова цена около 120.000 лв.

Истински роудстър: благодарение на Cyberster MG дава доза свеж въздух на генерацията на електрическата мобилност.

Ето защо сега стоя на прашен къмпинг на час път от китайската столица и прокарвам поглед по MG-то, което на живо изглежда много по-голямо, отколкото на първите снимки – и изглежда доста модерно за продукт на марка с точно 100-годишна история.

Да, става въпрос именно за марката, създадена във Великобритания и прочула се с MGB, която се опита отново да се наложи с роудстър от старата школа в началото на хилядолетието, когато лансира MG TF. Но при Cyberster името разкрива в каква посока гледа моделът – а китайските „господари“ на бранда в наши дни му възлагат големи надежди.

При MG Cyberster името казва всичко

Отвън впечатляват острите предни LED светлини, оформените като стрелки задни светлини, „прорязващи“ ламарината, и преди всичко електрическите врати, които се отварят нагоре в стил Lambo – доста впечатляващо, признавам. В този ценови диапазон няма по-атрактивен модел на ток – MG със сигурност ще събира много погледи по улиците.

В интериора водачът бива посрещнат от дигитален триптих, който преминава от двете страни на претрупания с конвенционални превключватели волан, и централна конзола с необичайно големи бутони до дисплея за управление на климатика – с един се определя посоката на движение, с два се управляват вратите, а с друг – покривът, който може да се сгъва дори в движение зад седалките при скорост до 50 км/ч.

При Cyberster името казва всичко – а китайските мениджъри на компанията MG възлагат на него големи надежди.

И ако до този момент сте гледали скептично на автомобила, при тази гледка няма как да останете безмълвни – особено когато вятърът раздуха косите ви и усетите, че Cyberster носи много от роудстърите на старата школа. Открит, честен, директен – единствената разлика е, че е впечатляващо тих.

Но този път можете да интерпретирате свежия въздух в интериора по два начина – макар че със сигурност около Пекин има по-големи екологични проблеми от ауспуха на някакъв си екзотичен роудстър.

Батерията на електрическия роудстър е тежка

Разбира се, моделът далеч не е с толкова пъргави реакции на кормилното управление, колкото своите легендарни предшественици. Просто защото батерията му тежи доста. А преди да започнат да изнасят модела, няма да е зле китайците да „пипнат“ окачването, спирачките – и преди всичко: да подобрят реакциите на кормилното управление. Защото в Поднебесната империя обичат острите вкусове на храната, но по отношение на автомобилите предпочитат „меките“ настройки, които подхождат на седани и SUV, но не и на спортен автомобил.

В Поднебесната империя обичат острите вкусове на храната, но по отношение на автомобилите предпочитат „меките“ настройки, които подхождат на седани и SUV, но не и на спортен автомобил.

Но не се притеснявайте: това MG и сега е значително по-агресивно от повечето други електрически модели, създадени в Далечния изток. MG атакува с удоволствие няколко завоя, „захапва“ здраво асфалта и „показва мускули“ в спортен режим. И точно както подобава на истински спортен автомобил, можете да задействате Boost, който за няколко секунди дава лек попътен вятър.

Зад волана има две лостчета: с дясното определяте профила на шофиране, а с лявото контролирате рекуперацията, въпреки че разликите между отделните нива на KERS са почти незабележими.

В базовата версия за задвижването се грижи двигател с мощност 340 к.с., който изпраща към 19-цоловите задни колела до 475 Нм. Това позволява ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,2 секунди и максимална скорост от 195 км/ч.

Топверсията мъти водата на много Porsche-та

Но ако действително искате фризурата ви да се развее като в реклама на шампоан против пърхот, трябва да се сдобиете с версията с два двигателя и задвижване на четирите колела, която може да накаже много Porsche-та. Благодарение на 510 к.с. и 725 Нм откритият електромобил спринтира от 0 до 100 км/ч само за 3,2 секунди. Единствено максималната скорост не е особено впечатляваща – дори топмоделът вдига малко над 200 км/ч.

В базовата си версия с 340 к.с. Cyberster ускорява от 0 до 100 км/ч за 5,2 секунди, а максималната скорост е едва 195 км/ч – по-ниска от тази на някои версии на Peugeot 208…

Но това е достатъчно, за да подложите на изпитание прическа, направена със сешоар. А за тази цел ще ви трябва време… Все пак китайците поставят батерии с капацитет 64 или 77 кВтч в пода на автомобила и обещават пробег по WLTP над 500 километра – в най-добрия случай.

Дори в района на Пекин не е нужно да се отдалечавате чак толкова, за да намерите няколко завоя и участък с по-малко трафик. Cyberster вече се движи по брега на река Шагу и сякаш сам се наслаждава на всеки завой, който майката природа е дала на течението на реката, което следва и пътят – а колкото повече се увеличава ъгълът на завъртане на волана, толкова по-широка става и усмивката на водача.

В един момент дори забравяме за сивото небе и влажния въздух. И в Китай започваме да се чувстваме като на Лазурния бряг. Защото насладата от роудстъра идва не от мястото, където го карате – а от начина, по който се държи на пътя. И това винаги е било така…

Извод

Свежият въздух винаги осигурява наслада. Разбира се, на пазара има по-спортни, по-директни и по-страстни роудстъри. А особено когато автомобилът е открит, бих искал да се наслаждавам на музиката от двигателя. А тук – ни звук, ни стон… Но вместо да се оплакваме, трябва да бъдем доволни, че MG не напуска сегмента, с който най-тясно е свързана историята на марката. Защото докато традиционните играчи като Audi TT и Mercedes SLK вече са история, а Mazda MX-5 или BMW Z4 се продават само в хомеопатични дози, с ​​първия си електрически роудстър MG внася глътка свеж въздух на екзотичния сегмент.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин