2020
Още в средата на миналата година BMW представи впечатляващия електрически прототип BMW Vision DC Roadster, а сега е време за следващата стъпка – BMW E-Power Roadster. В интерес на истината, по официална информация прототипът няма общо със серийния „байк“. Въпреки това той е важен, защото демонстрира посоката за развитие на компанията. Изглежда, към момента инженерите са се фокусирали върху скоростта за заряд на батерията.

Впечатляващи технически данни
E-Power Roadster е атрактивна смесица от различни компоненти на BMW. Той е направен изцяло за научно-изследователска дейност. Синята тръбна рама и окачването идват от BMW R 1250 R. „Донор“ за частите отвън е BMW S 1000 R. Германците са адаптирали рамата специално спрямо акумулатора. А той е същият като при удължената модификация на BMW Серия 5 (предназначена за китайския пазар). Екомотоциклетът генерира 136 конски сили. Максималният въртящ момент е 190 Нм. BMW E-Power Roadster ускорява за 2,9 секунди до 100 км/ч при старт от място – горе-долу на нивото на BMW S 1000 RR. Напрежението на батерията е 400 волта, а пробегът с едно зареждане по заводски данни – 200 километра.

По-добро охлаждане на акумулатора и увеличен пробег
Прототипът е съвместим с устройства за бързо зареждане и за достигане на пълен заряд му е необходим малко под един час – ако няма ограничения по отношение на отделената по време на зареждането топлина. Защото когато батерията надхвърли 40 градуса по Целзий, процесът по зареждане бива автоматично забавен. Ето защо в момента инженерите работят за по-добро охлаждане на акумулатора. Към момента серийно производство на мотоциклета не се предвижда. То ще започне едва когато машината може да „покрива“ значително повече от 200 километра с едно зареждане, разкриват хора от висшия мениджмънт на BMW Motorrad.
