2022
Mercedes преоткрива пазара на кемпери. Актуалното поколение Marco Polo успя да се наложи добре там. А освен него много производители на домове на колела използваха модели на Mercedes като база за своите машини.
Сега Daimler прави следващата логична стъпка в развитието на кемперите, като ги обвързва с развитието на електрическата мобилност. Вече е готов първият кемпер на ток – той е продукт на швейцарската компания Sortimo Walter Rüegg AG и е базиран на Mercedes EQV.

Соларни панели на покрива осигуряват автономност и устойчивост
Sortimo проектира модификациите по Mercedes EQV на модулна основа. Ако отметнете всички квадратчета, получавате автомобила си с изкарващ се покрив и легло отгоре, както и с мултифункционална кутия, включваща кухненски и спален модул в багажника. Кухненският модул интегрира мивка, два котлона на газ и хладилник. Има и чекмеджета за прибори, аксесоари за готвене и др.

Над кухненския модул е монтирана „спалнята“. Ако я разгънете, ще получите легло, широко точно колкото интериора на EQV. Когато то е сгънато, седалките в задната част на EQV могат да се използват нормално. При проектирането на системите Sortimo се старае те да бъдат максимално леки – все пак при електромобилите всеки килограм отгоре намалява пробега. Опционалните соларни панели на покрива имат обща мощност от около 400 вата. Те зареждат акумулатора и допълнителния акумулатор за къмпингуване.

EQV е един от електрическите „товарачи“ на Mercedes. Моделът може да бъде поръчан с две батерии – 90 кВтч (EQV 300, пробег 323-363 км) или 60 кВтч (EQV 250, пробег 213-236 км). На бърза зарядна станция първият вариант може да зареди батерията си от 10 на 80 процента за около 45 минути. Кемперът на Sortimo Walter Rüegg AG вече може да бъде поръчан – като швейцарците покриват гаранцията за надстройката, а германците – за самия бус.
