Електрическият кемпер на базата на Mercedes EQV


12
ян.
2022

Mercedes преоткрива пазара на кемпери. Актуалното поколение Marco Polo успя да се наложи добре там. А освен него много производители на домове на колела използваха модели на Mercedes като база за своите машини.

Сега Daimler прави следващата логична стъпка в развитието на кемперите, като ги обвързва с развитието на електрическата мобилност. Вече е готов първият кемпер на ток – той е продукт на швейцарската компания Sortimo Walter Rüegg AG и е базиран на Mercedes EQV.

Сред екстрите при модела е и отварящият се покрив с легло.

Соларни панели на покрива осигуряват автономност и устойчивост

Sortimo проектира модификациите по Mercedes EQV на модулна основа. Ако отметнете всички квадратчета, получавате автомобила си с изкарващ се покрив и легло отгоре, както и с мултифункционална кутия, включваща кухненски и спален модул в багажника. Кухненският модул интегрира мивка, два котлона на газ и хладилник. Има и чекмеджета за прибори, аксесоари за готвене и др.

Разгъващо се легло е монтирано на кухненския/спален модул в багажния отсек.

Над кухненския модул е монтирана „спалнята“. Ако я разгънете, ще получите легло, широко точно колкото интериора на EQV. Когато то е сгънато, седалките в задната част на EQV могат да се използват нормално. При проектирането на системите Sortimo се старае те да бъдат максимално леки – все пак при електромобилите всеки килограм отгоре намалява пробега. Опционалните соларни панели на покрива имат обща мощност от около 400 вата. Те зареждат акумулатора и допълнителния акумулатор за къмпингуване.

Допълнителните соларни панели на покрива имат обща мощност от около 400 вата.

EQV е един от електрическите „товарачи“ на Mercedes. Моделът може да бъде поръчан с две батерии – 90 кВтч (EQV 300, пробег 323-363 км) или 60 кВтч (EQV 250, пробег 213-236 км). На бърза зарядна станция първият вариант може да зареди батерията си от 10 на 80 процента за около 45 минути.  Кемперът на Sortimo Walter Rüegg AG вече може да бъде поръчан – като швейцарците покриват гаранцията за надстройката, а германците – за самия бус.

На бърза зарядна станция EQV 300 може да зареди батерията си от 10 на 80 процента за около 45 минути.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин