2022
Пет години след световната премиера на концептуалния ID. BUZZ на автомобилното изложение в Детройт през януари 2017 г. сега вече е готова (почти напълно) и серийната модификация на модела. Тя ще дебютира официално на 9 март – за тази дата е насрочена двойна световна премиера – на изцяло електрическия бус в 5-местна (ID.Buzz) и в товарна версия (ID. Buzz Cargo).
В момента хората от звеното за лекотоварни автомобили на Volkswagen подлагат на финална тестова фаза на прототипите на ID.Buzz. Предсерийна флотилия от модела в момента обикаля Европа – като поведението на бусовете се тества в Барселона, Париж, Лондон, Амстердам, Копенхаген, Хамбург и Хановер.
Прототипите на ID. Buzz в момента са замаскирани съвсем леко – дотолкова, че не е трудно да открием колко близко до концептуалната модификация са се придържали дизайнерите. Наскоро „изтекли“ снимки разкриха, че кокпитът ще следва дизайнерската линия, наложена при ID.3 и ID.4.

По отношение на екстериора обаче ID.Buzz „цитира“ легендарния T1 – първото поколение на Bulli, с елементи като изключително късите надвеси на каросерията, V-образната форма на предната част и др. При това точно като своя прадядо, и ID.Buzz разчита на задно задвижване.
Новият модел е базиран на модулната платформа MEB на Volkswagen Group. И двете версиите на електробуса ще бъдат пуснати на пазара през 2022 г. с литиево-йонна батерия с капацитет 82 кВтч (нето: 77 кВтч). Батерията захранва електродвигател с мощност 150 кВт (и максимален въртящ момент 310 Нм), интегриран в задната ос. Максималната скорост е електронно ограничена на 145 км/ч. Официалните данни за пробега все още не са налични.

ID.Buzz и ID.Buzz Cargo със стандартно междуосие (2988 мм) ще бъдат с дължина 4712 мм. За сравнение: междуосието на новия електробус е само с 2 мм разлика спрямо междуосието на Т6.1, който обаче е с дължина 4904 мм – т.е. е по-труден за паркиране. Височината на пътническия ID.Buzz e 1937 мм, а на товарния – 1938 мм (T6.1: 1970 мм). И двата ID.Buzz са широки 1985 мм (без огледала); а това прави новия модел с 81 мм по-широк от T6.1. Догодина Volkswagen ще предложи на клиентите си и вариант с удължено междуосие, както и допълнителни опции за интериора.
Електробусът ще има интересна нова функция – за двупосочно зареждане. Тази екстра ще позволи атрактивни възможности. Например ще бъде възможно да съхранявате излишната енергия от соларните панели на вашия дом в батерията на електробуса и да я „връщате“ вечер, когато слънцето се е скрило, за да задоволявате енергийните потребности на домакинството. Както при ID.3, и тук ще можете да разчитате на over-the-air актуализации на софтуера.
