2017
Всички говорят за електромобили. Но какво всъщност се случва с електрическите камиони? Наскоро дъщерната фирма на Mercedes Fuso представи серийната версия на eCanter, 7,5-тонен товарен автомобил с пробег от 100 километра. Първоначално ще бъдат произведени 500 екземпляра, а голямото серийно производство ще стартира през 2019 г. Има обаче и други производители – един от тях е конкурент на Tesla, носещ малкото име на учения: Nikola Motors.
Седалището на фирмата е в американския Солт Лейк Сити, а електрическият камион е в лигата на 40-тоновите модели. Зад Nikola Motors стои Тревър Милтън, който неслучайно е избрал това име за фирмата си. По-скоро си е харесал малкото име на Никола Тесла. Целта е повече от ясна: също както и Tesla се планира навлизане в производството на електрически товарни автомобили. Макар и огромният таблет в кабината на водача подозрително да прилича на този в Tesla: двете фирми нямат нищо общо.
По отношение на техниката Nikola работи съвместно с Bosch. До 2021 г. се планира пускането на пазара на електрическите камиони One и Two. те се различават по размерите си. Иначе разполагат с впечатляващите 1000 к.с. и 2700 нютонметра максимален въртящ момент. Това на практика е двойно повече в сравнение с настоящите товарни автомобили. Иначе с пълен товар спринтът от 0 до 100 се взема за около 30 секунди.
Капацитетът на батериите е 320 киловатчаса. Водачът няма да се притеснява, дали пробегът ще му е достатъчен: Nikola Motors ще използва горивна клетка, която ще позволява пробези от порядъка на между 1300 и 1900 километра. Пълненето на резервоара продължава петнадесет минути. Електрическото задвижване е разработено от Nikola съвместно с Bosch. основата е модулната електрическа ос на Bosch. Тя обединява мотора, задвижващата електроника и трансмисията. Шефът на Nikola Тревър Милтън заявява: „Искаме да пуснем най-революционния седлови влекач на пазара.“