Електрическата Škoda Enyaq iV: поредният успех


8
ное.
2020

НИЕ, ПО-ВЪЗРАСТНИТЕ, СМЕ НА МНЕНИЕ, че сме виждали всичко. Škoda става през тази година на 125 (и заедно с Mercedes, Peugeot и Opel е сред най-старите автомобилни производители на света) – и има наистина голям опит. Началото е през 1895 г. – с производство на велосипеди, след десет години започват да правят и коли. През времето на социализма са по-различните автомобили в Източния блок, а през 1990 стават част от концерна VW. През последните години успехът на чехите е феноменален, но такъв автомобил като показания на 1 септември 2020 г. от Škoda не са виждали в 125-годишната си история: Eniaq iV.

Нови пропорции: екстремно къс преден капак, дълго междуосие. Резултатът е много място във вътрешното пространство

Нека започнем с дизайна: Йозеф Кабан (сега шеф-дизайнер на VW) вдигна летвата изключително високо, но наследникът му Оливер Щефани създаде с Enyaq iV типична Škoda, която въпреки това изглежда нова и различна. Моделът излъчва самоувереност (вижте осветената радиаторна решетка), без да прекалява. По отношение на техниката Škoda също залага на солидни аргументи срещу конкуренцията при електромобилите. Досега най-големите проблеми на електрическата мобилност бяха пробегът, скоростта на зареждане и цената. Enyaq iV предлага над 500 километра, 80 процента заредена батерия за 20 минути и цена под 70 000 лв.

Комбинацията между техниката на VW и собственото виждане може да изглежда доста красиво – разбира се, изцяло дигитално

Нека погледнем детайлите: Enyaq iV е с дължина от почти 4,65 метра, широчина от 1,90 метра и височина от 1,62 метра. Заедно с голямото междуосие от 2765 милиметра това означава мястото на Superb върху дължината на Octavia. Багажникът побира почти 600 литра. Учудващо е оползотворяването на пространството за един модел, създаден като електромобил и не се предлагащ с друга концепция на задвижване. Последователно и много добро. Стигаме и до задвижването: модулната платформа на VW, три варианта на батерията за различен по големина пробег.

Студия? Не, серия: осветената радиаторна решетка на новия Enyaq iV Founders Edition

Базовият вариант на Enyaq iV със задно задвижване разполага със 150 к.с., а капацитетът на батерията е 55 кВтч. В превод това означава: 340 километра пробег. Над него са моделите със 180 к.с. от задно разположен мотор и батерията с 62 кВтч (пробег до 390 километра). Все още не ви се струва достатъчно? Най-мощните модели са с 204 к.с. в комбинация с батерия от 82 кВтч, което означава около 500-километров пробег. Ще се предлагат и два модела с двойно задвижване – един с 265 к.с. и RS с 306 к.с. Електромобилът ускорява за 6,2 секунди от 0 до 100 км/ч.

ИЗВОД

Škoda е на вълната на успеха – новият Enyaq iV също ще се докаже. Със симпатичен дизайн, убедителна техника, много място и достъпна цена моделът притежава типичните добродетели, които ние (и клиентите) харесваме в Škoda.

Типичен и въпреки това нов: с Enyaq iV Škoda прави голяма крачка напред

Още по темата

Бюлетин

Card image cap

В нашия годишник:

Архив >