Електрическата Honda стъпва на българския пазар


31
ян.
2020

Очаква се Honda „e“ да бъде представен на българския пазар през второто полугодие на 2020-а. Новият електромобил въплъщава виждането на компанията за семпъл дизайн и градска мобилност. Към това трябва да добавим и стилен изчистен интериор, задно задвижване, независимо окачване и разпределение на масата между преднта и задната ос в съотношение 50:50 за великолепни динамични показатели. Простота и лесното управление на технологиите свързват пътниците и шофьора с любимите удобства от всекидневнието им.

С него Honda поставя нов технологичeн eталон в сегмента на електрическите компактни модели, с интуитивни инфоразвлекателни услуги и свързвани приложения. Всички те са достъпни с помощта на двата сензорни дисплея и изкуствения интелект, наречен Honda Personal Assistant, или чрез приложението за смартфони My Honda+. Асистентът позволява индивидуални гласови команди, достъпът до автомобила вече става чрез т. нар. „дигитален ключ“ през смартфон.

Система от камери замества конвенционалните странични огледала. Интериорът е релаксиращ и успокояващ. Значителният размер на колесната база осигурява завидно вътрешно пространство. Красивата гладка аеродинамична линия продължава от капака на Honda „e“ до панорамното челно стъкло и абсолютно плавната извивка на тънките A-колони и така се създава илюзията, че стъклата в автомобила нямат рамки. Буксата за зареждане на автомобила е разположена централно на предния капак.

Този изчистен дизайн продължава и в интериора, а пълноразмерните сензорни LCD екрани, които опасват бордовото табло по цялата му широчина, засилват още повече усещането за простор. Материите са приятни на допир, седалките приличат на уютен диван с текстилна тапицерия, а декоративните елементи с ефект на естествено дърво допълнително засилват първокласното излъчване на тази изискана атмосфера.

Освен Bluetooth връзка са добавени всички възможни букси за зареждане или включване на мобилни устройства – HDMI, 12V и 230V (1500W max) изводи за електричество, два USB порта отпред и още два допълнителни за пътниците отзад.

Централна конзола с регулируеми зони осигурява редица възможности за съхранение на дребни вещи като изключително функционалните плъзгащи се напред-назад и съответно прибиращи се поставки за чаши и смартфони. Тя е облицована със същия текстил като седалките и панелите на вратите. Багажникът е с минимален обем от 171 л при изправени задни седалки, а при сгънати капацитетът му достига до 861 литра.

Цели три нови технологии за безопасност въвежда Honda в новия модел. Първата от тях е контрол на дроселовата клапа за намаляване на опасността от удар (Collision Mitigation Throttle Control), предотвратяваща внезапно ускорение при движение назад или стартиране при наличието на препятствие на пътя. Второто нововъдение е функцията за спиране при ниска скорост (Low Speed Brake Function), а третото е наречено Lead Car Departure Notification System и сигнализира на шофьора в случай, че предностоящият автомобил потегля.

Друго ново удобство е Honda Parking Pilot, който не само осигурява повече помощ при паркиране, но и открива и указва на дигиталните екрани в колата подходящи паркоместа.

Нисък център на тежестта и радиус на завой едва 4,3 м

Новата електрическа платформа на Honda e проектирана, за да осигури максимални лекота и забавление при експлоатация, съчетани с изключителни характеристики в градска среда. Мощният електродвигател, компактните размери (радиус на завой едва 4,3 м), ниският център на тежестта и отличното съотношение между масите на предния и задния мост (50:50) допринасят за спортния характер на електромобила. Благодарение на технологията Single Pedal Control Honda „e“ разполага и с два режима на движение – Normal за спокоен ритъм и Sport за повече динамика.

35,5-киловатчасова батерия осигурява пробег от 222 км (по Световния унифициран стандарт WLTP) при заряд 80%. Уникална система за топлинно управление оптимизира заряда на батерията при високи и ниски температури.

Спортно задно задвижване и електромотор с макс. мощност от 136 к.с. и макс. въртящ момент от 315 Нм – това позволява максимална скорост от 145 км/ч, ускоряване от 0 до 100 км/ч за 8,3 сек и нулеви вредни емисии от СО2. Експресното зареждане на батерията до 80% от 100-киловата CCS2 зарядна станция става за 30 минути, а до 100% от 7,4-киловатова обществена станция – за 4,1 часа. Имате възможност да заредите и от домашната електрическа мрежа, но ще ви отнеме 18,8 часа.

Още по темата

Card image cap

В последния брой:

Архив >