Електрическата студия Peugeot E-Legend: усещане за вдругиден

2311
2021

Защо е тази външност а ла 504? „Искаме да представим новата техника, но да я опаковаме емоционално, тъй като едва тогава ще достигне до хората, вместо да ги отблъсне.“ А E-Legend, който отваря вратата си чрез натискане на бутон, е пълен с нова техника. Централната конзола е минимализирана до малък дисплей, зад волана са разположени три други минимонитора, които се показват или изчезват в зависимост от режима на движение. В режим Legend управлявам сам, в Boost нещата стават по-спортни. А в режим Autonom студията демонстрира най-големия си номер: с полусалто воланът изчезва в арматурното табло, а седалката се дърпа назад в поза киносалон. А в пространството за краката върху 49-инчов екран се прожектира филм, тъй като E-Legend се справя без водач. По Level 4, което означава изцяло автоматично, водачът се намесва само в авариен случай. Шоуавтомобилът не владее това ниво, но мечтата, как би могло да го прави, е красива. Отпускаш ръце на скута, филмът започва.

Тясна конзола и голям бутон за стартиране. Бъдещето може да бъде красиво
Месинг, дърво и материали за повърхностите в тюркоазено

Той върви на два дисплея в тапицериите на вратите, така че пътниците стават свидетели на виртуален съраунд ефект. А ако двамата седящи отпред не могат да се разберат какво да гледат, от сенниците на E-Legend се спускат два индивидуални монитора. При общо 16, повечето с висока разделителна способност, дисплея в автомобила дано да нямате алергия към пиксели. А също и да обичате меките повърхности, както навремето в хола на баба. „Видяхме тюркоазеното кадифе в едно старо 504 и спонтанно се влюбихме: трябваше да го реализираме в автомобила“, казва ръководителят на проекта Хосан. „Целият избор на цветове и оборудване е ориентиран по кадифето.“

Големият прогрес върху малки колела LED фаровете вече са стандарт, докато камерите в страничните огледала все още се срещат рядко. 19-цоловите джанти са се отказали от показността, а лъвската глава в емблемата е от преди

Резултатът е впечатляващ римейк на 504, който след дебюта си предизвиква появата на петиция: почти 60 000 души са се подписали, че искат от Peugeot да произведе този автомобил. Матиас Хосан обаче ще разочарова почитателите, макар и нашето пътуване със скорост 16 км/ч да буди апетита. „Автомобилът никога няма да се появи в тази форма.“ E-Legend дава усещане за бъдещето, но нищо повече. Утрешният ден на Peugeot изглежда като 208 Electric. Първият модерен електромобил на марката е с електромотор със 100 кВт мощност, струва 61 000 лв. и ще се появи на пазара в началото на 2020 г. Без дистанционно управление.

Задните светлини с по три елемента – днес характерни за моделите на Peugeot – също напомнят на 504 Coupé

PEUGEOT 504 COUPÉ – НЕПРЕХОДЕН ОБРАЗЕЦ ЗА E-LEGEND

Нашите почитания: 504 Coupé е дело на италианската дизайнерска фирма Pininfarina, 2+2-местен модел, произвеждан от 1969 – с елегантност за вечността. 26 547 автомобила са произведени до 1983 г., освен това 8188 кабриолета със скъсеното шаси на 504 седан. Високите цени спират купувачите, а недостатъчно доброто качество и податливата на корозия изработка пречат на запазването на модела като колекционерски експонати. Днес моделът може да се намери за около 24 000 лв. Римейкът – студията E-Legend – се произнася като френската дума „елегантен“.

Още по темата

Card image cap

В новия брой:

Архив >

Бюлетин