2021
СКОРОСТОМЕРЪТ ПОКАЗВА 16 КМ/Ч, остават ми около 30 метра до стената. Отвън хората от Peugeot започват да се препотяват, тъй като по изключение не управляват дистанционно своя изключително скъп шоуавтомобил, а са го предоставили на човек, който може да сбърка: на мен. E-Legend друса и скърца, както обикновено правят единичните бройки на ръчно изработените студии. Вътре е изключително топло, или пък е от вълнение?
Някъде в огромния кокпит бръмчи вентилатор, но не духа. Още 15 метра, натискам педала на спирачката. Тя все пак функционира. Според скоростомера дори съм по-бърз от Supercar Blondie – красивата YouTube звезда се движеше в E-Legend, управляван дистанционно, но не го призна. Първоначалната идея е и аз да направя едно такова пътуване а ла Big Brother, но все пак посочвам Бастиен, френския механик, който управлява дистанционно автомобила. Ръководните кадри от Peugeot клатят глава. „Не, не сме съгласни“, казва Матиас Хосан, шеф на отдела за проекти. Този уникален автомобил, който би следвало да владее Level 4 на автономното придвижване, се управлява дистанционно? Нека първо изясним нещо: нито един шоуавтомобил – тоест някой от тези красавци по автосалоните – не умее в реалността нищо от това, което обещават производителите по време на изложенията. Автономно шофиране, електрическо задвижване или фини материали – автомобилните производители тестват тези неща в доказани модели, а не в скъпи екзотични студии, които струват милиони. Манекените на колела са твърде уязвими, някои от тях дори не могат да се движат. E-Legend все пак го умее. Не е оборудван с 340 кВт, нито с батерия с капацитет от 100 кВтч, а всичко с три размера по-малко.


Данните, посочени от производителя, трябва да се разбират по следния начин: ако Peugeot направи Coupé с тези размери и това задвижване, тогава ще са необходими под 4 секунди за спринта до 100 км/ч, а пробегът ще бъде 480 километра. Повечето производители си правят подобни сметки. Така че нямаме никакви упреци специално към Peugeot. Нека похвалим френския дизайнер, избрал за студията икона на марката: 504 Coupé от 1969 г., „което притежава перфектни линии“, както обобщава Матиас Хосан. „С такива стилни линии, със светла вътрешност, сякаш автомобилът ще се понесе към хоризонта.“ Елегантността на 504 се пренася и в E-Legend, естествено малко по-внушително заради широчината от 1,93 метра, без да залита към визия а ла Muscle Car. „Искаме да бъдем близки до всекидневието, с реалистични пропорции“, подчертава дизайнерът. И определено им се е получило – 19-цоловите джанти изглеждат почти скромно на фона на 22-цоловите серийни на SUV-овете. E-Legend спечели аплодисментите по време на автомобилния салон в Париж, на автосалона в Шанхай, по време на изложението за мебели в Милано и край Villa d’Este. Истинската красота е непреходна.


Продължете на следващата страница