2025
Седаните BMW i4, i5 и i7 се предлагат като по-мощни M версии. Но напълно електрически, истински M, тоест електрически автомобил, разработен от собствения спортен отдел на компанията и чийто акцент е мощността, все още липсва. Първият електрически автомобил от M GmbH би могъл веднага да се превърне в модел с легендарен статус: M3. Със студията „Vision Driving Experience“ баварците дадоха предварителна представа за М модел на платформата „Neue Klasse“ (която ще получи и обикновената Серия 3). Vision Driving Experience не е предназначен за серийно производство – концепцията само показва на какво е способна в техническо отношение електрическата платформа.
Новото поколение обаче няма да се сбогува напълно с двигателя с вътрешно горене – M3 ще се предлага и с двата агрегата. Въпреки това, след края на цикъла на модела, ще мине известно време, преди мощният модел да бъде представен и пуснат в продажба. AUTO BILD предполага, че новото BMW M3 ще се появи на пазара през 2027 г.
Сбогом, прекалено големи „бъбреци”!
Дизайнът на студията ясно показва приликата ѝ с Neue Klasse, но M3 е много по-спортен. За разлика от други модели на BMW, решетката с два бъбрека отпред е много ниска – елементът се простира чак до фаровете. Предната броня има огромен въздухозаборник, а спойлерът отпред е направен от карбон. Вентилационни отвори има и отстрани на предния капак. Спортната студия притежава впечатляващата двойна линия на прозорците и скритите дръжки на вратите като Neue Klasse.
Задните светлини се издигат много високо. Външният вид обаче не е съвсем готов за серийно производство, тъй като концепцията няма капак на багажника. Остава да видим дали масивният заден дифузьор ще стигне до серийното производство.
Четири мотора и около 18 000 Нм въртящ момент
В техническо отношение „Vision Driving Experience“ е пионер, който не е предназначен за серийно производство. BMW иска да покаже какво може да постигне платформата, ако няма ограничения. Вътре в модела се намира светкавично бърз команден компютър, наречен „Heart of Joy“, който работи заедно със софтуера „BMW Dynamic Performance Control“ – технология, която ще видим и в серийното производство. В случая с този спортен модел обаче екипът от Мюнхен е извадил на показ всичко, което е възможно в техническо отношение.
Накратко това означава: четири електрически мотора, по един на всяко колело. Според ръководителя на отдела за разработка Франк Вебер новото задвижване трябва да развива мощност до 1000 кВт. (1360 к.с.) – съвсем немалко за модел с такива размери. Максималният въртящ момент е 18 000 нютонметра, но данните се отнасят за въртящия момент на колелото. Усъвършенстваната технология на задвижване, съчетана с мощни аеродинамични намеси, осигурява максимално налягане на притискане от 1,2 тона и възможни напречни сили до 3G – стойности, които иначе се срещат само в моторните спортове.
„Heart of Joy (Сърцето на радостта)“ на новата платформа е централен компютър, отговорен за функциите за задвижване, спиране, зареждане чрез рекуперация и частично управление. До 98 процента от всички спирачни намеси могат да бъдат извършени с помощта на електромоторите като рекуперация. Според BMW, това би представлявало увеличение на ефективността от 25 процента в сравнение с настоящите модели. Ще видим, колко от това в крайна сметка ще стигне до серийната версия.
Интериорът на Neue Klasse – с много алкантара
Що се отнася до интериора на концепцията, BMW вече показа посоката с Panoramic iDrive и свързаната с него операционна система X, които бяха демонстрирани през януари 2025 г. В този случай версията на „Neue Klasse“ придобива особено спортна нотка, като всички повърхности са покрити с алкантара. Липсата на педали обаче показва, че тук все още става дума за студия. Четириточковите предпазни колани едва ли ще бъдат включени в предстоящата серийна версия, но седалките тип корито поне могат да бъдат опция.



